صنعت، معدن، تجارت

افزایش ۲۹۰ درصدی واردات کره/ واردات شکر ۱۰۵ درصد رشد کرد

بررسی آمار تجارت خارجی کشور در فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد که واردات برنج، شکر و کره به ترتیب با رشد ۱۸۵ درصدی، ۱۰۵ درصدی و ۲۹۱ درصدی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بررسی آمار تجارت خارجی کشور در فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۱۹۴ هزار و ۷۲۷ تن برنج به ارزش ۱۹۵ میلیون و ۵۸۵ هزار دلار به کشور وارد شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۶۶ هزار و ۵۲ تن برنج به ارزش ۶۸ میلیون و ۶۱۸ هزار دلار وارد کشور شده بود.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد، واردات برنج در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۹۴.۸۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۸۵.۰۳ درصد رشد کرده است.

کاهش ۴۳ درصدی واردات موز

همچنین در ماه اول سال جاری ۳۶ هزار و ۴۲ تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ارزش ۲۴ میلیون و ۵۷۶ هزار دلار به کشور وارد شده است.

میزان واردات موز در فروردین ماه سال گذشته ۴۴ هزار و ۹۴ تن به ارزش ۴۳ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار به کشور وارد شده بود.

بنابراین، واردات موز در ماه اول سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۱۸.۲۶ درصد و از نظر ارزشی ۴۳.۱۹ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۱۰۵ درصدی واردات شکر

در فروردین ماه سال جاری ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن شکر به ارزش ۲۷ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار به کشور وارد شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۸۵ تن شکر به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۳۷ هزار دلار به کشور وارد شده بود.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل واردات شکر از نظر وزنی ۲۱۴.۸۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۰۵.۸۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۹۱ درصدی واردات کره

همچنین در ماه اول سال جاری ۱۴ هزار و ۳۹۶ تن کره بسته بندی به صورت بسته‌های بیش از ۵۰۰ گرم، به ارزش ۹۰ میلیون و ۹۷۲ هزار دلار به کشور وارد شده است.

در ماه مشابه سال قبل واردات کره به میزان ۳ هزار و ۳۰۱ تن و به ارزش ۲۳ میلیون و ۲۶۶ هزار دلار بود.

بنابراین، واردات کره در ماه اول سال جاری نسبت به فروردین سال قبل، از نظر وزنی ۳۳۶.۰۴ درصد و از نظر ارزشی ۲۹۱ درصد رشد کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا