انرژی

بلاروس بابت نفت آلوده روسیه خسارت خواست

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد هزینه خسارت ناشی از نفت آلوده‌ای که از خط لوله دروژبای روسیه دریافت شده، عظیم است و این کشور خواستار جبران خسارت از سوی مسکو است.

به گزارش آرمان اقتصادی، الکساندر لوشنکو اظهار کرد: در حال حاضر ما سرگرم ارزیابی خسارت هستیم. آسیبی که به خط لوله و تجهیزات موجود در خط لوله شامل پمپ‌های تأسیسات و نظیر آن وارد شده است عظیم است.

وی گفت: این هزینه ممکن است به صدها میلیون دلار بالغ شود و وی امیدوار است که روسیه منکر این هزینه‌ها نشود.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش رویترز، روسیه جریان نفت از طریق خط لوله دروژبا را که از طریق بلاروس به اروپای شرقی و آلمان می‌رود اواخر ماه میلادی گذشته به دلیل آلودگی نفت خام متوقف کرد. این امر محدودیت عرضه در بازار جهانی را تشدید کرد و پالایشگاه‌های اروپایی را برای تأمین نفت مورد نیازشان با مشکلاتی مواجه ساخت.

بحران آلودگی نفت روسیه، روابط میان مسکو و مینسک را تیره کرده است زیرا بلاروس نخستین کشوری بود که آلودگی نفت روسیه را اعلام کرد و هشدار داد این نفت ممکن است به تجهیزات پالایشگاهی آسیب وارد کند. این نفت به کلرید ارگانیک آلوده شده که برای افزایش تولید نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما سطح بالای آن خطرناک بوده و ممکن است به تجهیزات پالایش آسیب بزند. میزان مواد شیمیایی موجود در نفت خام روسیه، بالاتر از حد مجاز بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا