امور زیربناییراه و ساختمان

شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در سایت‌های خرید و فروش/ ۹۰ درصد آگهی دهند‌ها مشاور املاک هستند

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: ۹۰ درصد آگهی‌ دهنده‌های مسکن در سایت‌های خرید و فروش مشاور املاک هستند که شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در بازار مجازی، ثبت آگهی توسط مردم و نظارت بر فعالیت مشاوران را تسهیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی  از تعیین شرایط جدید ثبت آگهی مسکن در سایت‌های خرید و فروش خبر داد و اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی اتحادیه مشاوران املاک مقرر شد، ملاک قیمت‌گذاری املاک در بازار مجازی قیمت‌های وب‌سایت وزارت راه و شهرسازی باشد که هرماه بر اساس قیمت واقعی معاملات انجام‌شده دارای کد رهگیری ثبت و به‌روز رسانی می‌شوند.

*قیمت‌های سایت وزارت راه ملاک آگهی‌های اینترنتی مسکن

همچنین بخوانید

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنین مقرر شد گران‌تر و ارزان‌تر بودن قیمت پیشنهاد از قیمت وزارت راه، با رنگ دیگری مشخص شود که برای مثال ملکی با ارزش۱۰۰ میلیون اگر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان پیشنهاد شد با رنگ قرمز و اگر ۹۰ میلیون پیشنهاد شد با رنگ دیگری نمایش داده شود.

*۹۰ درصد آگهی‌ دهنده‌های مسکن، مشاور املاک هستند

الفت نسب ادامه داد: علاوه بر این، اتحادیه مشاوران املاک لیست مشاوران را در اختیار اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی قرار خواهد داد تا مشاوران املاک آگهی‌دهنده شناسایی شوند که با توجه به اینکه ۹۰ درصد آگهی‌ دهنده‌های مسکن در فضای مجازی از مشاوران املاک هستند، اتحادیه می‌تواند بر فعالیت‌ مشاوران املاک نظارت کند. به این ترتیب علاوه بر تسهیل ثبت آگهی برای مردم، بر فعالیت صنف‌ها در این بازار نیز نظارت می‌شود.

*احراز هویت آگهی‌دهنده

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: احراز هویت آگهی‌دهنده طبق سامانه شاهکار از دیگر تدابیر است که کد ملی و سیم‌کارت آگهی‌دهنده تطبیق پیدا می‌کند و در سایت‌هایی که به این سامانه متصل باشند، اجرا می‌‌شود.

وی توضیح داد: سامانه شاهکار سامانه‌ای برای احراز هویت و متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برخی کسب‌وکارهای آنلاین به این سامانه متصل شده‌اند و هنوز در اختیار همه کسب و کارها نیست؛ این سامانه به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند، اما هنوز برای کار در ابعاد گسترده آزمایش نشده است.

الفت نسب ادامه داد: همچنین صحبت‌هایی مطرح است از اینکه سامانه پولی باشد و در ازای تایید اطلاعات هر نفر هزینه ای را از پلت‌فرم اخذ کند که با توجه به اینکه پلتفرم‌های ثبت آگهی رایگان هستند، مالک پلت‌فرم می‌گوید، چرا باید بابت آگهی‌های رایگان پول بپردازد و آگهی‌دهنده باید این هزینه را بپردازد که محل اختلاف است.

وی افزود: اگر دولت قصد دارد دولت الکترونیک را حکمفرما کند، می‌تواند این هزینه را متقبل شود.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا