بانکبانک و بیمه

۸۰ درصدتسهیلات به صادرکنندگان از منابع ارزان قیمت پرداخت شد

رییس بانک توسعه صادرات شعبه قم اعلام کرد: در این شعبه حدود ۸۰ درصد تسهیلات پرداخت شده منابع ارزان قیمت با میانگین نرخ سود ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ درصد و ۲۰ درصد با نرخ سود ۱۶ تا ۱۸ درصد پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از ایرنا، غلامرضا رومیانی نژاد در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات قم با اعلام این مطلب افزود: برای پرداخت تسهیلات محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تعداد پرونده های پرداخت تسهیلات قم نسبت به سایر استان ها بیشتر است، ولی تاکنون رقم بالای صادراتی برای درخواست تسهیلات به این بانک مراجعه نکرده است.

غلامرضا رومیانی نژاد افزود: صادرکننده هایی که تسهیلات دریافت می کنند بیشتر درحوزه فرش هستند و درخواست آنها یک تا ۳ میلیارد تومان است، در حالی که این بانک تا ۶.۵ میلیارد تومان نیز سقف پرداخت تسهیلات دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع ارزان قیمت در اختیار داریم، اگر درخواستی باشد آماده ایم تا تامین مالی نماییم. وی با اشاره به عملکرد سال گذشته بانک توسعه صادرات، گفت: پارسال ۴۶ فقره تسهیلات به ارزش ۶۵۷ میلیارد ریال به صادرکنندگان استان پرداخت شده و مانده تسهیلات نیز ۸۹۵ میلیارد ریال بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز در این نشست گفت: درحال حاضر فضای مفید نمایشگاه قم یکهزار و ۲۰۰ مترمربع است که سال آینده با راه اندازی نمایشگاه بین المللی، این فضا افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ابوالفضل خاکی افزود: : با توجه به مشکل انتقال پول از سایر کشورها به ایران، باید راهکاری ارائه شود تا از جابه جایی ارز به صورت دستی خودداری شود و این کار از طریق صرافی های مورد تایید بانک مرکزی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم افزود: باید ارز نیمایی حذف تا تکلیف صادرکنندگان و واردکنندگان نسبت به نرخ ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات مشخص شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز دراین جلسه گفت: بسته تشویقی برای کسانی که ارز حاصل از صادرات را برای واردات استفاده می کنند، در نظر گرفته شده است.

محمود سیجانی افزود: ثبت سفارش نیز از زمانی که به استان ها واگذار شده، با سرعت بیشتری گرفته و اخیرا در یک روز ثبت سفارش و به بانک ارجاع می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا