بورسبورس اوراق

معامله سه میلیارد و ۴۸۱ میلیون برگه اوراق بهادار در بورس

امروز انجام شد:

 

شاخص کل در پایان معاملات امروز به کانال ۲۰۴ هزار واحدی وارد شد. شاخص هم وزن با کاهش ۸۹۰ واحدی ۴۳ هزار ۳۷ واحد را نشان داد و شاخص بازار اول به عدد ۱۵۳ هزار و ۴۳۶ واحد و شاخص بازار دوم به عدد ۳۹۱ هزار و ۷۶۷ واحد رسید. آیفکس نیز با ۹۵ واحد کاهش عدد ۲ هزار و ۴۹۴ واحد را ثبت کرد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  امروز با دست به دست شدن سه میلیارد و ۴۸۱ میلیون سهم و اوراق و بهادار طی ۲۵۴ هزار نوبت داد و ستد ارزش معاملات به ۱۰ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز نمادهای  ونوین، غسالم و دعبید به ترتیب با ۴۹، ۳۲ و ۲۲ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فولاد، شبندر و فارس به ترتیب با ۲۹۱، ۲۲۸ و ۲۲۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وبملت، خساپا، وتجارت، خودرو و فولاد پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت شد و فلزات اساسی و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به نام خود ثبت کردند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی مبین (مبین۱)، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی(غشاذر)، سیمان ارومیه(ساروم)، خدمات انفورماتیک(رانفور)، داروسازی زاگرس فارمد پارس(ددام) و صنایع لاستیکی سهند(پسهند) متوقف در سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت های واسپاری ملت(ولملت)، کارخانجات نساجی بروجرد(نبروج) و کارخانجات داروپخش(دارو) بازگشایی شد.

به گزارش سنا، امروز معاملات بورس تهران در ساعات ابتدایی و میانی با هیجان فروش همراه بود اما در ساعت پایانی تقاضا برای خرید سهام روندی افزایشی گرفت و تعادل در عرضه و تقاضا برقرار شد. به گفته کارشناسان هرچند بار عرضه سهام در پی تشدید ریسک‌های غیراقتصادی تشکیل شده اما با این حال به نظر نمی رسد موج جدید ناشی از اخبار سیاسی طی روزهای آینده ادامه داشته باشد و مسیر شاخص تغییر می کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا