صنعت، معدن، تجارت

لابی مافیا و واردکننده‌ها به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی

دبیرکل مجمع کارآفرینان کشور درخصوص طرح تفکیک وزارت صمت گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و در حال حاضر، سازمان توسعه تجارت در حوزه بازرگانی فعال است.

حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح تفکیک وزارت صمت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: در حال حاضر چه مشکلی وجود دارد که تصمیم به تشکیل وزارت بازرگانی گرفته اند؟ سازمان توسعه تجارت فعلی تمام کارهای بازرگانی را می‌تواند انجام دهد.

لابی واردکننده‌ها تشکیل وزارت بازرگانی را به جریان انداخته است

وی تصریح کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. نکته اینجاست که اکنون مساله تولید و بازرگانی همه با هم دیده می‌شود؛ ولی با جدا شدن بخش بازرگانی، فقط مسائل بازرگانی دیده می‌شود. به اعتقاد بنده لابی مافیا و فشار واردکننده‌ها تشکیل وزارت بازرگانی را به جریان انداخته است. سازمان توسعه تجارت در حوزه بازرگانی فعال است. اگر قرار است کار درستی صورت بگیرد این سازمان می‌تواند انجام دهد.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به استقلال، خودکفایی، مبارزه با امپریالیسم و آمریکا مسیری غیر از تقویت تولید داخل و قدرت درونی خودمان نداریم. مسیری غیر از این محکوم به شکست است و امنیت کشور را زیر سوال می‌برد.

تشکیل وزارت بازرگانی به تولید ضربه می‌زند

دبیر کل مجمع کارآفرینان کشور با بیان اینکه در وضعیت فعلی تشکیل وزارت بازرگانی به صلاح نیست، گفت: امروز نوع جنگ‌ها تفاوت کرده است. تقریباً جنگ نظامی کمتر اتفاق می‌افتد. امروز جنگ، جنگ اقتصادی است. در جنگ اقتصادی ما باید تولید داخل را قوی کنیم نه اینکه دنبال تشکیل وزارت بازرگانی باشیم.

وی افزود: وزارت بازرگانی مناسب کشورهایی است که ساختار متفاوتی نسبت به ایران دارند. کشورهای که استقلال اقتصادی برای آن مهم نیست؛ ضمن اینکه بحث اصلی ما امروز در امور بازرگانی، صادرات است، اما در وزارت بازرگانی، نگاه واردات‌محور است.

غزنوی با اشاره به افزایش واردات در صورت تشکیل وزارت بازرگانی گفت: اگر آمریکا با تحریم جدید مانع این واردات شود، چه باید کرد. باید تسلیم شویم چون در داخل هم چیزی برای تولید نخواهیم داشت. مدافعان تشکیل وزارت بازرگانی مغلطه می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا