بین الملل

اوکراین ترانزیت نفت از خط‌لوله دروژبا را از سر گرفت

شرکت انرژی اوکراینی اوکترانسنفتا، انتقال نفت از خط‌لوله دروژبا به اروپا را که به علت آلودگی متوقف شده بود، از سر گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، شرکت انرژی اوکراینی اوکترانسنفتا، انتقال نفت از خط‌لوله دروژبا به اروپا را، که به علت آلودگی متوقف شده بود، از سر گرفت.

طبق آن‌چه اوکترانسنفتا در فیسبوک خود نوشته است: از ساعت ۱۴:۰۵ روز شنبه، جریان نفت این خط‌لوله برقرار شده است. ترانزیت نفت پس از آن از سر گرفته شد که متخصصان شرکت مجارستانی ام‌اوال، کیفیت نفت موجود در خط‌لوله را آزمایش کرده و مورد قبول بودن آن را تأیید کردند.

در ۲۵ آوریل پس واردکنندگان اروپایی با نگرانی از آلودگی، از قبول نفت این خط‌لوله خودداری کردند، صادرات نفت از آن تعلیق شد.

شرکت ترانس‌نفت روسیه، که بخش روسی این خط‌لوله را کنترل می‌کند، بعداً اعلام کرد که نفت آن تعمدا با ترکیبات آلی کلرید، آلوده شده بود.

در حال حاضر ۴ مظنون در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند و تحقیقات ادامه دارد.

پیش از این در این ماه، بلاروس هم که قبل از همه از کیفیت نفت خام خط‌لوله دروژبا شکایت کرده بود، ترانزیت نفت از طریق آن را از سر گرفته بود. دوشنبه گذشته نفت خام عاری از آلودگی، از طریق این خط‌لوله، از بلاروس به اوکراین رسید.

الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس، گفت که حادثه خط‌لوله دروژبا، که یکی از بزرگترین خط‌لوله‌های نفت در جهان است، صدها میلیون دلار به این کشور خسارت وارد کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا