بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تکالیف شبکه بانکی کشور در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مشخص شد / اطلاعات فهرست حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد

 

بانک مرکزی بخشنامه‌ای تحت عنوان «ابلاغ اهم تکالیف شبکه بانکی کشور مقرر در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور» خطاب به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست‌بانک، مؤسسات اعتباری غیر بانکی و بانک مشترک ایران ـ ونزوئلا صادر کرد.

ارائه فهرست حساب‌های بانکی به سازمان مالیات

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در این بخشنامه کلیه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری موظف‌ شدند بر اساس درخواست سازمان امور مالیاتی فهرست حساب‌های بانکی و اطلاعات مربوط به کلیه تراکنش‌های بانکی (درون بانکی و بین بانکی) مشتریان را به صورت ماهانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند. همچنین در این بخشنامه تاکید شده در صورتی که بانک‌ها تکالیف مندرج در قانون مالیات‌ها را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد.

 

سقف انتقال وجه متناسب با سطح فعالیت اشخاص حقیقی

در ادامه این بخشنامه  آمده است بانک مرکزی با تصویب شورای پول و اعتبار، برای شفافیت تراکنش‌های بانکی به صورت یکسان یا متناسب با سطح فعالیت اشخاص حقیقی از نظر عملکرد مالی سقفی را تعیین خواهد کرد که انتقال وجه با مبلغ بالاتر از این سقف برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش‌های بانکی (درون‌بانکی و بین بانکی) و سـایر ابزارهای پرداخت، مشروط به درج و در صورت نیاز ارائه اسناد قابل استناد است.

 

۳۰ درصد مطالبات مالیات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی وصول خواهد شد

طبق بخشنامه بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی مکلف است در سال ١٣٩٨ با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی موضوع ماده (١۶٩) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به تعیین تکلیف مطالبات تا پایان سال ١٣٩٧ مالیات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کرده و حداقل ۳۰ درصد این مطالبات را وصول و به ردیف درآمدی ۱۱۰۱۱۳ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.

می‌توانید فایل پی‌دی‌اف بخشنامه بانک مرکزی «ابلاغ اهم تکالیف شبکه بانکی کشور مقرر در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور» را از اینجا دانلود کنید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا