صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

افزایش قیمت برنج دلیل منطقی ندارد

 

دبیر انجمن برنج ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا قیمت برنج با توجه به ذخیره سازی مناسب هم اکنون بر مدار صعودی است، گفت: هیچ دلیل منطقی ندارد مگر اینکه تحت تاثیر گرانی کالاهای دیگر قرار گرفته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جمیل علیزاده شایق در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برنج سال گذشته بیش از نیاز وارد شد و تولید هم برخلاف تصور نسبت به سال های قبل کاهش پیدا نکرد بنابراین ذخیره سازی برنج سال ۹۷ برای ۹۸ خیلی خوب بوده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: بازار نه تنها با کمبود برنج مواجه نیست بلکه با مازاد رو بروست بنابراین ضرورت دارد بازار بصورت جدی زیر ذره بین نظارت و کنترل قرارگیرد.

دبیر انجمن برنج ایران گفت: گرانی برنج در این فصل سال به دور از انصاف است چرا که هیچ عایدی نصیب کشاورزان و تولیدکنندگان نخواهد شد.

وی افزود: افزایش قیمت برنج در بازار فاقد هرگونه دلیل منطقی، فنی و علمی است شاید تحت تاثیر گرانی سایر کالا ها مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و غیره در جامعه قرار گرفته باشد.

علیزاده شایق در ادامه با اشاره به این جمله که هنوز تصمیمی گرفته نشده که بالاخره مسئولیت تنظیم بازار در کشور با کدام دستگاه و سازمان است، اظهارداشت: مجلس مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار ولی متاسفانه در دولت تصمیم گرفته شده تنظیم بازار برعهده وزارتخانه دیگری باشد که در این میان مجلس سکوت اختیار کرده و هیچ گونه اعتراضی هم نداشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طبق قاعده مجلس می بایست نسبت به این قضیه اعتراض می کرد، یادآورشد: وقتی مسئولیت لوث و تقسیم می شود هرکسی وظیفه خود را به گردن دیگری می اندازد و در این وسط فقط مصرف کنندگان فدا می شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا