انرژی

قیمت نفت برنت افزایش یافت

قیمت‌های نفت در معاملات روز دوشنبه که سرمایه گذاران و معامله گران در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی نگران بودند، روند متفاوتی را در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، به ۶۱.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه با اقدام آمریکا به افزایش تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر تشدید شد. ترامپ اعلام کرد که پکن با عقب نشینی از تعهدات اولیه خود، خلف وعده کرده است. چین نیز بدون توضیح وعده داد تلافی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد آمریکا و چین در مذاکرات تجاری به بن بست رسیده‌اند. واشنگتن خواستار قول چین برای انجام تغییرات اساسی در قانون این کشور شده و پکن اعلام کرده است توافقی که به ضرر منافعش باشد را نمی‌پذیرد.

طبق آمار آژانس بین‌المللی انرژی، آمریکا و چین به همراه یکدیگر ۳۴ درصد از مصرف جهانی نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ را تشکیل دادند.

به گفته آبشیک کومار، مدیر تحلیل در شرکت اینترفکس انرژی در لندن، جنگ تجاری آمریکا و چین تشدید خواهد شد و رشد قیمت‌های نفت را محدود می‌کند. فعالان بازار به دقت اقدامات تلافی‌جویانه چین در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا روی کالاهای چینی را دنبال می‌کنند. این اختلاف برای رشد تقاضای جهانی برای نفت زیان بار خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، گزارشی که روز جمعه از سوی شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز منتشر شد، نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت فعال را برای سومین بار در چهار هفته گذشته کاهش دادند که نشانه‌ای از آهسته شدن روند رشد تولید این کشور در آینده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا