بورسبورس اوراق

سود هر سهم «کپارس» افزایشی بود

نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶؛

شرکت کاشی پارس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۱۸۱ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ رشد ۲۶۸ درصدی را نشان می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت کاشی پارس با سرمایه ثبت شده ۸۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

همچنین بخوانید

شرکت کاشی پارس در دوره یاد شده، مبلغ ۱۴۷ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۱۸۱ ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۲۶۸ درصد افزایش داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۲۴ میلیارد و ۶۳۷ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

کپارس” در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۴ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۳۲۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

شرکت کاشی پارس ذخیره هزینه بیمه ۴ درصد مشاغل سخت و زیان آور پرسنل تولید را دلیل تغییرات واقعی دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ (حسابرسی شده) نسبت به اطلاعیه قبلی برشمرد.

همچنین بر اساس این گزارش، “کپارس” برآورد خود را از تغییرات نرخ فروش محصولات در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷به شرح زیر اعلام کرد:

با توجه به افزایش حقوق و دستمزد و همچنین برآورد افزایش قیمت مواد اولیه شرکت نیز افزایش متناسب قیمت محصولات را خواهد داشت.

و نیز در خصوص برآورد از نرخ خرید مواد اولیه در این دوره اظهار داشته است که  با توجه به افزایش قیمت ارز، متناسب با آن، افزایش قیمت خرید مواد اولیه را در سال مالی ۹۸ پیش رو خواهد داشت.

همچنین برآورد شرکت در خصوص تغییرات عوامل بهای تمام شده در دوره یاد شده به شرح زیر است:

شرکت کاشی پارس درصدد است جهت جبران افزایش حقوق و دستمزد و افزاش مواد اولیه و افزایش حامل های انرژی در سال ۱۳۹۸ با تغییر سبد کالا نسبت به کنترل و کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی اقدام کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا