بورسبورس اوراق

ابزارهای معاملاتی بهترین مسیر عبور از نوسان

مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد بیان کرد:

 

گروهی از ابزارهای مالی در بازارهای سرمایه تعریف شده اند که بعضا نیازمند توسعه بیشتر جهت کارکرد موثرتر در بازار سهام هستند. اما به هر حال ابزار مشتقه و اوراق تبعی می توانند با شرایط کنونی نیز در برهه‌هایی از زمان یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری جهت کسب سود از بازار سرمایه باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، جواد عشقی نژاد، مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد  سهامداران را به استفاده از ابزارهای معاملاتی تشویق کرد و بیان داشت: اگر سهامداران به طور کامل با ابزارهای معاملاتی بازار سرمایه مثل ابزار اختیار فروش تبعی آشنایی داشته باشند می توانند از این فرصت چند روزه بازار سرمایه به بهترین نحو برای کسب سود بیشتر استفاده کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: بازار سرمایه بخشی از اقتصاد کلان است و به تنهایی نمی تواند موجب رونق اقتصادی شود بلکه تابعی از سایر ارکان اقتصادی و نهادهای تصمیم گیرنده و تولیدی است . وقتی صحبت از رونق تولید می شود باید همه ابعاد اعم از بخش پولی، بخش صنعتی و نهادهای تصمیم گیرنده دست به دست یکدیگر دهند و تفکرات هم راستایی را تعریف کنند تا به سمت رونق تولید گام بر داریم. اما در این میان، نقش بازار سرمایه در تحقق رونق تولید بسیار پررنگ است.

عشقی نژاد افزود: وجود بنگاه های پر بازده ملی در میان شرکت های بازار سرمایه و رونق آنها، می تواند گامی موثر را در تحقق شعار امسال بر دارد.

مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در ادامه با اشاره به روند تأمین مالی از بازار سرمایه عنوان داشت: بنگاه های اقتصادی ما هنوز هم روش های تأمین مالی سنتی که اغلب بانک محور هستند را ترجیح می دهند اما در این بین، باید گفت که بازار سرمایه ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای تأمین مالی دارد که می تواند مکمل بسیار خوبی برای بانک ها باشد. لذا، بنگاه های اقتصادی باید تمامی جوانب تأمین مالی را در نظر بگیرند و بهترین راه را انتخاب کنند.

مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در خصوص اوضاع بازار سرمایه در روزهای اخیر اظهار داشت: بازارگردان ها و حقوقی ها نقش خود را به خوبی ایفا کردند و کاملا بر بازار اشراف دارند و در حال خرید سهام ارزنده هستند. حقوقی ها قدر موقعیت فعلی را به خوبی می دانند و قطعا نتیجه آن سودآوری سهامداران حقیقی آنها در آینده ای نزدیک خواهد بود. به همین دلیل، سهامداران حقیقی هم باید به هوش باشند و از این موقعیت به خوبی بهره ببرند.

وی در پایان سهامداران حقیقی را به صبر بیشتر و استفاده از ابزارهای مناسب سرمایه گذاری دعوت کرد و گفت: سهامداران حقیقی اگر با بازار و سهام و صنایع آشنایی کافی ندارند حتما از مسیر صندوق ها و روش های کمکی دیگر استفاده کنند و بدون آگاهی وارد بازار نشوند. آگاهی شرط اول موفقیت در بازار سهام است بنابراین آن دسته از سهامدارانی که وارد یک صنعت خاص شده اند نباید با ریزش موقتی، تصمیم به فروش سهم بگیرند. در بازار سهام باید صبور بود و دید بلند مدت داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا