اقتصاد کلان

یارانه ها بر اساس عدالت توزیع نمی شود

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه های توزیعی در کشور عادلانه نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالحمید خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه نو هشتی ها گفت: یارانه های اختصاصی به آب، گاز، برق و حامل های انرژی بیشتر توسط قشر مرفه که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردارند استفاده میشود و این توزیع عدالت محور نیست.

وی در خصوص توزیع کارت¬های انرژی برای هر فرد ایرانی گفت: این طرح به منظور بهره مندی افراد از یارانه ها با شرایط مساوی مطرح شده که بر این اساس می توانند یارنه های تمام انرژی ها اعم از آب، برق،گاز و بنزین را دریافت و نسبت به مصرف آن مدیریت نمایند.

همچنین بخوانید

عبد الحمید خدری افزود: این طرح به صورت جدی در مجلس شورای اسلامی مطرح و یا تصویب نشده و در راستای توزیع عدالت محور توسط پژوهشگاه مجلس شوراسی اسلامی در حال مطالعه است .

وی افزود: اگر این طرح در صحن مجلس تصویب شود گامی موثر در هدفمندی یارانه ها برداشته خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح قبلی که مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار نگرفت افزد: طرحی به مجلس ارائه شده بود که بر اساس آن به هر ایرانی ۳۰ لیتر بنزین تعلق گیرد و در صورت عدم استفاده به دولت فروخته شود که مورد استقبال نمایندگان قرار نگرفت.

برنامه “نود و هشتی ها” کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی مهرگان طور سواد کوهی و مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه به روی آنتن می رود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا