بورسبورس اوراق

بورسی های با تجربه برنده بازی سرمایه گذاری

مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد عنوان کرد:

 

مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد در توصیه به سهامدارانی که در این روزها به فکر اصلاح پورتفوی خود هستند گفت: اکنون شرایط خوبی بر بازار حاکم است؛ چراکه عامل اصلی تحریک بازار سرمایه طی یک سال اخیر یعنی دلار، هنوز نقش اصلی را در سودسازی شرکت ها و به خصوص شرکت های صادرات محور بازی می کند. به این ترتیب که این شرکت ها توانسته اند مسیر رشد خود را با رشد این فاکتور،سریعتر طی کنند و این در گزارش های منتشر شده آنها نیز به خوبی مشهود است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، حسن پور با اشاره به تحریم های اخیر فلزات و تاثیر آن بر صنایع فلزی حاضر در بازار سرمایه گفت:با بررسی های صورت گرفته و اظهار نظر کارشناسان و فعالان این بخش، این تحریم ها اثر چندانی بر بازار فلزات کشور و صادرات آنها ندارد؛ چراکه با روش های موجود در بازار این محصولات، تحریم فلزات به راحتی قابل خنثی شدن است.

وی با تاکید بر وجود روند رو به رشد شرکت های صادرات محور و به ویژه صنایع پتروشیمی در شرایط فعلی بازار سرمایه تصریح کرد:در میان صادراتی ها شرکت های پتروشیمی وضعیت خوبی دارند، ضمن این که صنایع فلزی و به خصوص صنعت فولاد نیز از این رشد بی بهره نخواهند بود و می توانند اهداف خوبی برای سرمایه گذاری باشند.

مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد با تاکید بر صنایعی که فروش تضمین شده داخلی دارند به عنوان دیگر صنایع توصیه شده خود به سرمایه گذاران یادآور شد:باید پذیرفت که تورم به وجود آمده در اقتصاد کشور ما به هر دلیلی که ایجاد شده، تاثیر خود را بر قیمت ها و طبعا فروش شرکت ها گذاشته است و بر این اساس صنایعی همچون صنایع غذایی که به نوعی فروش های داخلی تضمین شده ای دارند می تواند گزینه دیگری برای سرمایه گذاری افراد باشد.

وی با اشاره به وجود برخی سرمایه گذاران دوراندیش و باتجربه در بورس یادآور شد: روزهای پر فراز و نشیب همواره برای برخی از این سرمایه گذاران که عمدتا از فعالان قدیمی و موفق بازار سرمایه نیز هستند انگیزه ورود است؛ چراکه تحت تاثیر هیجانات فروش قیمت سهم ها کاهش پیدا کرده است و با کاهش هیجان طی روزهای آتی، این قیمت ها با سرعت بیشتری به روند خود باز می گردد.

وی افزود:رفتار این افراد به نحوی است که این گونه شرایط را بهترین زمان برای ورود به سهام به خصوص سهام بنیادی می دانند؛ چراکه می تواند هم سود مناسب کوتاه مدت ناشی از رشد سهم و هم دستیابی به مزایای ثانویه سهم همچون شرکت در مجامع و دریافت سودهای تقسیمی را نیز به همراه داشته باشد و از این نظر این افراد همواره حضور موفق تری در بین فعالان بورسی داشته و دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا