بین الملل

قیمت نفت خام جهش کرد / نفت برنت به ۷۲ دلار نزدیک شد

با افزایش نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه نفت از خاورمیانه، قیمت‌های نفت خام بالا رفت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، حتی در حالی که سرمایه‌گذاران انتظار دارند با تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، رشد اقتصادی جهان و تقاضای نفت کاهش پیدا کند، با افزایش نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه نفت از خاورمیانه، قیمت‌های نفت خام بالا رفت.

تا ساعت ۱۴:۴۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۰۰ دلار یا ۱.۶۲ درصد جهش کرد و به ۶۲.۶۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۳۳ دلار یا ۱.۸۸ درصد جهش کرد و به ۷۱.۹۶ دلار رسید.

عربستان سعودی امروز اعلام کرد که دو نفتکش این کشور در بین کشتی‌هایی بوده است که دیروز در بندر فجیره امارات متحده عربی مورد حمله قرار گرفته‌اند. عربستان با محکوم کردن این حملات، آن را اقدامی بر علیه امنیت عرضه جهانی نفت دانسته است.

امارات روز یکشنبه اعلام کرده بود که ۴ نفتکش در بندر فجیره این کشور، که در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز قرار دارد، مورد حمله خرابکارانه قرار گرفته‌اند.
وزارت خارجه ایران هم این اقدامات را نگران‌کننده و وحشتناک خوانده است و خواهان تحقیقات در این ارتباط شده است.

این در حالی است که پیش از این بازارهای جهانی با تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا و کاهش صادرات آنها، با افزایش قیمت روبرو شده بودند.

اما اختلافات تجاری چین و آمریکا، که طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، در سه ماهه اول امسال ۳۴ درصد از مصرف نفت خام جهان را به خود اختصاص داده‌اند، افزایش قیمت‌ها را محدود کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا