بین الملل

آسیا موتور رشد اقتصاد جهان در دهه ۲۰۲۰

انتظار میرود کشورهای آسیایی در دهه آینده میلادی پیش برنده رشد اقتصاد جهان باشد و تا حدود ۷ درصد رشد اقتصادی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، انتظار میرود کشورهای آسیایی در دهه آینده پیش برنده رشد اقتصاد جهان باشند و تا حدود ۷ درصد رشد داشته باشند ولی طبق پیش‌بینی شرکت چند ملیتی خدمات مالی و بانکداری استاندارد چارترد، چین جزو این کشورها نخواهد بود.

پنج اقتصاد از هفت اقتصادی که سریعاً در حال رشد هستند،در آسیا خواهند بود. این لیست شامل کشورهای هند ، بنگلادش ، ویتنام ،میانمار و فیلیپین می شوند ،در حالی که دو کشور دیگر این گروه از آفریقا هستند : اتیوپی و ساحل عاج.

در حالی که پیش بینی می شود کشورهای این لیست شاهد افزایش تولید ناخالص ملی خود باشند ، تحقیقات نشان می دهد وضعیت بهداشت و تحصیلات مردم این کشورها لزوماً بهتر نمی شود و دسترسی بهتر به کالاها و خدمات نخواهند داشت. ولی رشد اقتصادی باعث درآمدهای بالاتر برای آنها می‌شود و بی ثباتی سیاسی و اقتصادی را کاهش می دهد و افزایش اصلاحات زیربنایی را  راحت تر می سازد.

همچنین بخوانید

در این بین ، انتظار نمی رود چین قهرمان رتبه‌بندی مشابه قبلی استاندارد چارترد، به این شاخص ۷ درصدی برسد و در عوض ۵.۵ درصد رشد خواهد داشت. دومین اقتصاد بزرگ جهان چهار دهه بود از این لیست بیرون نیامده بود ولی به خاطر رکود اقتصادی و و پیشرفت به سمت درآمد سرانه بالاتر، جایگاه خود را از دست داد.

در ۲۰۱۸، رشد اقتصادی چین شاهد رکود بود و به ۶.۶ درصد در مقایسه با ۶.۸ درصد سال گذشته بود.  تحقیقات نشان می دهد رشد اقتصادی چین سال آینده کند تر می شود و به ۶.۲ درصد می‌رسد. جنگ تجاری بین چین و آمریکا اقتصادهای شرق آسیا را کند می‌کند ولی تقاضای بالای داخلی آنها را سرپا نگه میدارد.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا