كشاورزی و دامپروری

سرما ۴۴۰ میلیارد تومان به باغات و مزارع بیمه شده کشور خسارت زد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: ۴۴۰ میلیارد تومان خسارت بر اثر سرمازدگی بهار امسال به اراضی زراعی و باغی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم  به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: ارزیابی کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی نشان می دهد که باغات بیمه شده تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و زراعت بیمه شده ۱۴۰ میلیارد تومان بر اثر سرمازدگی بهار سال جاری دچار خسارت شده اند.

محمد ابراهیم حسن نژاد، سطح اراضی زراعی بیمه شده خسارت دیده بر اثر سرمازدگی در ۱۱ استان کشور را ۵۸۹ هزار هکتار عنوان کرد.

دبیر هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران منصوب شد

وی با بیان این که درصد خسارات در باغات و مزارع بیمه شده متفاوت است، گفت: کشاورزان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی که بر اثر سرمازدگی دچار آسیب شده اند نگران نباشند و به موقع غرامت آنها از سوی صندوق بیمه کشاورزی مطابق با بیمه نامه ها و بر اساس نوع خسارت وارد شده پرداخت می شود.

همچنین بخوانید

حسن نژاد تصریح کرد: باغات تمام استان های کشور تحت تاثیر سرمازدگی قرار گرفته اند اما میزان و درصد تاثیرات آن در برخی استان ها بیشتر و در برخی دیگر استان ها کمتر است و کارشناسان صندوق در حال بازدید و مستندسازی از خسارات وارده به باغات و مزارع هستند.

وی ادامه داد: پس از مستندسازی و برداشت محصولات، باید درصد افت محصول مشخص و بر اساس آن خسارت به بیمه شدگان پرداخت شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی بار دیگر از کشاورزان خواست در فرصت باقیمانده در کشت بهاره نسبت به بیمه کردن محصولات و اراضی خود اقدام کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا