بین المللكشاورزی و دامپروری

وزارت کشاورزی آمریکا: ایران سال آینده ۱۶.۸ میلیون تن گندم تولید می‌کند

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد ایران امسال ۱۴.۵ میلیون تن و سال آینده ۱۶.۸ میلیون تن گندم تولید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل ازفارس،  وزارت کشاورزی در گزارش ماهانه خود از وضعیت غلات جهان پیش‌بینی کرد تولید امسال گندم ایران به ۱۴.۵ میلیون تن خواهد رسید. وزارت کشاورزی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرده است تولید گندم ایران سال آینده هم با ۲.۳ میلیون تن افزایش به ۱۶.۸ میلیون تن برسد.

به گزارش فارس اگر این میزان تولید که وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرده تحقق یابد، ایران در تولید گندم به خودکفایی پایدار می‌رسد.

براساس پیش‌بینی وزارت کشاورزی آمریکا، ایران در سال جاری حدود ۱۶ میلیون تن گندم مصرف می‌کند که این میزان در سال آینده هم با افزایش اندک به ۱۶.۴ میلیون تن خواهد رسید.

همچنین ایران حدود ۶.۳ میلیون تن ذخایر گندم دارد و از این میزان برای سال آینده هم حفظ خواهد شد.

در گزارش وزارت کشاورزی آمریکا آمده است که ایران سالانه حدود ۱.۲ میلیون تن تجارت سالانه گندم دارد.

همچنین در گزارش وزارت کشاورزی آمریکا آمده است که بر میزان مبادلات سالانه ذرت در ایران ۹.۵ میلیون تن در سال جاری است که این رقم در سال آینده با یک میلیون تن افزایش به ۱۰.۵ میلیون تن خواهد رسید.

*نیاز به ذرت در سال آینده هم افزایش می‌یابد 

همچنین کل نیاز ذرت در ایران که بیشتر برای خوراک دام و طیور استفاده می‌شود، ۱۰.۶ میلیون تن است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۸۰۰ هزار تنی داشته و در سال آینده هم با ۸۰۰ هزار تن افزایش به ۱۱.۴ میلیون تن خواهد رسید.

در گزارش این وزارتخانه در مورد مبادلات تجاری جو هم اشاره کرده است که این رقم در ایران حدود ۳ تن در سال جاری بوده و برای سال آینده هم همین رقم حفظ خواهد شد.

*پیش‌بینی تولید ۲.۸ میلیون تن جو  

میزان تولید جو در ایران هم در سال جاری ۲.۸ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ هزار تن کاهش داشته است. آن‌طور که وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرده، تولید این محصول در سال آینده با ۸۰۰ هزار تن افزایش به ۳.۶ میلیون تن خواهد رسید.

کل نیاز کشور به جو در سال جاری ۶.۱ میلیون تن بوده که این رقم درسال آینده به ۶.۳ میلیون تن خواهد رسید.

همچنین وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده است که ایران جزو بزرگترین صادرکنندگان آرد در منطقه است، این در حالی است که عراق و سوریه واردکنندگان آرد هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا