امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

قیمت خرید تضمینی گندم مناسب نیست

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران کشور گفت: قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم باتوجه به افزایش هزینه های تولید و تورم مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیقلی ایمانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: قیمت خرید تضمینی گندم نان امسال نزدیک ۳۰ درصد افزایش یافته و هر کیلوگرم گندم با قیمت یک هزار و ۷۰۰ تومان از سوی دولت خریداری می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه برای هرتن گندم ۲۰ هزار تومان هزینه حمل از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود، اظهارداشت: قیمت خرید تضمینی برای گندم دوروم در سال جاری نیز یک هزار و ۸۷۰ تومان است.

همچنین بخوانید

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران کشور با تاکید بر اینکه کشاورزان ملزم به عرضه گندم خود به دولت نیستند، ادامه داد: گندم در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و خوزستان در حال برداشت بوده و خرید تضمینی آغاز شده است.

وی با اعلام این خبر که تا کنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از سوی کشاورزان به سیلوهای دولتی تحویل داده شده است، گفت: کشاورزان هزینه گندم را به صورت نقدی از دولت دریافت کرده اند.

ایمانی ضمن اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری تلاش های بسیاری برای افزایش قیمت خرید تضمینی شد تا کشاورزی همچنان استمرار داشته باشد، افزود: دولت به لحاظ مالی توانایی خرید با قیمت بیشتر را ندارد.

وی با بیان این مطلب که نرخ خرید تضمینی کم است، اظهارداشت: مجلس برای افزایش نرخ مدنظر تلاش بسیاری کرد اما متاسفانه این مهم تحقق نیافت.

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران کشور از دولت درخواست کرد به اشکال مختلف از کشاورزان حمایت کند تا تولید گندم همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر قیمت خرید تضمینی گندم به دو هزار تومان افزایش می یافت کشاورزان از وضعیت مطلوبی برخوردار می شدند، اظهارداشت: بدون شک با تحقق نیافتن این مهم دولت باید در تامین نهاده ها، ماشین آلات و امور فنی و اعتباری یاری رسان گندمکاران باشد.

ایمانی به رادیو اقتصاد یادآور شد: از ابتدای امسال شایعاتی در جامعه مبنی بر عدم تحویل گندم از سوی کشاورزان به دولت و کافی نبودن قیمت تضمینی انتشار یافته که به هیچ وجه صحت ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا