صنعت، معدن، تجارت

لازمه حذف لابی گری های سیاسی و غیرقانونی تصویب آمایش سرزمینی است

بندرعباس -نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: برای آنکه تصمیمات غیرقانونی و لابی گری های سیاسی در انتقال صنایع در کشور حذف شود باید آمایش سرزمینی از سوی دولت به مجلس ارائه و تصویب شود.

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که برخی از مجموعه‌های صنعتی در استان مدیریت‌های دوگانه دارند، بیان کرد: در گذشته برخی از صنایع و حتی پروژه‌های اقتصادی با لابی گری به استان‌هایی منتقل شد که امروز دقیقاً همان پروژه‌ها به عنوان یکی از آسیب‌های جدی برای محیط زیست و حتی مدیریت کلان آن استان به حساب می‌آید.

وی عنوان کرد: هر کس که در رأس هرم مدیریتی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار می‌گیرد و قدرت بیشتری دارد سعی می‌کند امکانات را به سمت شهر یا استان خود ببرد ولو این رفتار غیرکارشناسی باشد. در حال حاضر بعضی پروژه‌ها در کشور اجرا می‌شود که می‌دانیم سرانجامی ندارند فقط به خاطر لابی گری انجام می‌شود و خسارت هنگفتی را ایجاد می‌کنند. علت و موضوع اصلی آن این است که آمایش سرزمینی در کشور وجود ندارد.

مرادی خاطرنشان کرد: در بحث آمایش سرزمینی هیچکدام از دولت‌ها نتوانستند این طرح را به سرانجام برسانند. هنوز در انتظار هستیم که لایحه کارشناسی شده آمایش سرزمینی را به مجلس بیاورند تا آن را تصویب کنیم و لابی گری دیگر جایی در پروژه‌ها نداریم.

وی افزود: در موضوع منطقه ویژه پارسیان به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم که این طرح باید مجزا از طرح لامرد دیده شود و باید تحت مدیریت استان هرمزگان باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا