انرژی

مردم نسبت به قیمت بنزین بی‌حس شده‌اند

یک کارشناس انرژی با اشاره به اینکه قیمت بنزین کاری کرده است که مصرف سی ان جی در کشور پایین باشد، گفت: تا قیمت بنزین اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار داشت که مصرف سی ان جی بالا رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، یک کارشناس انرژی با اشاره به اینکه قیمت بنزین کاری کرده است که مصرف سی ان جی در کشور پایین باشد، گفت: تا قیمت بنزین اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار داشت که مصرف سی ان جی بالا رود.

محمدجواد ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به این‌که قیمت بنزین به گونه‌ای نیست که مصرف برای سی ان جی برای مصرف کننده جذاب باشد، گفت: با از دستورکار خارج شدن افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ به نظر می‌رسد که جذابیت مصرف سی ان جی نیز برای مردم از دست برود.

همچنین بخوانید

این کارشناس انرژی با اشاره به این‌که قیمت سی ان جی از ابتدای خردادماه قرار است ۳۹ تومان افزایش پیدا کند، گفت: زمانی که گاز سی ان جی در سبد سوخت قرار گرفت، سهمش حدودا ۱۷ درصد بود، اما با گذشت سالیان طولانی الآن سهم سی ان جی در سبد سوخت به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این‌که برای این‌که جذابیت مصرف سی ان جی در کشور وجود داشته باشد باید اقدامات به‌هم پیوسته‌ای را انجام داد، افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: گاز سی ان جی جایگزین مصرف بنزین بود و برای این‌که بتوان مصرف گاز سی ان جی را بالا برد، باید چند کار را انجام داد؛ اول این‌که امکان جایگزینی برای آن وجود داشته باشد و همچنین امکان سرمایه‌گذاری در آن باشد و فناوری آن نیز در دسترس باشد که زمانی که گاز سی ان جی برای اولین بار در کشور عرضه شد تمام این شاخص‌ها رعایت شد. به همین دلیل مصرف سی ان جی در کشور شروع به رشد کرد و به ۲۱ میلیون مترمکعب رسید و الآن چند سالی است که مصرف این گاز ثابت مانده است؛ بنابراین دولت باید اقداماتی را انجام دهد تا مصرف گاز سی ان جی برای مردم جذاب باشد.

وی با تاکید بر این‌که مردم نسبت به قیمت بنزین بی‌حس شده‌اند،‌ گفت: در این شرایط هر سوخت جایگزین دیگری که بیاید مردم از آن استقبال نخواهند کرد. در ثانی قیمت خودروهای سی ان جی سوز به نسبت پایه بنزین گران‌تر است و متعاقبا هزینه نگهداری آن نیز بیشتر است. بنابراین تا این شرایط در کشور وجود دارد و قیمت بنزین اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت سی ان جی برای مردم تحریک‌کننده باشد و مردم به سمت مصرف سی ان جی حرکت کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا