صنعت، معدن، تجارت

احتمال تحقیق و تفحص از یک بنگاه واگذار شده

نایب رئیس کمیسیون صنایع از احتمال تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری ایران ترانسفو خبر داد و گفت:بیشتر بانک‌ها از همکاری با این شرکت امتناع کرده‌اند و بحران شدیدی در انتظار این شرکت و صنعت است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از احتمال تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری سهام ایران ترانسفو خبر داد و گفت: به دنبال نامه نگاری‌های متعدد شورای اسلامی کار شرکت ایران ترانسفو، استانداران قدیم و جدید زنجان درباره نابسامانی‌های ایجاد شده در روند فعالیت این شرکت، موضوع تفحص از خصوصی سازی آن در مجلس مطرح شده است.

وی با بیان اینکه هدف از خصوصی سازی و واگذاری‌ها، توسعه بنگاه‌های کشور با حضور بخش خصوصی است، اظهار داشت: مکاتبات متعدد شرکت ایران ترانسفو نشان می‌دهد به دلیل عدم پرداخت اقساط سهام خریداری شده به سازمان خصوصی سازی و عدم اقدام مناسب، متأسفانه بیشتر بانک‌ها از همکاری با این شرکت امتناع کرده و بحران بسیار شدیدی در انتظار ایران ترانسفو و صنعت مذکور است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متأسفانه شاهد شکل گیری بحران کارگری در تنها واحد صنعتی استان هستیم، اضافه کرد: ما از سازمان خصوصی سازی ناامید شده و معتقدیم که تمام مشکلات امروز ایران ترانسفو متوجه تصمیمات غلط این سازمان بوده است.

احمدی در واکنش به اینکه پاسخ سازمان خصوصی سازی در مورد مشکلات فعلی ایران ترانسفو و سهامدار خصوصی آن چیست؟ گفت: متأسفانه باید بگویم که سازمان خصوصی سازی طی ۷ تا ۸ ماه گذشته در تعطیلات به سر می‌برد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی با عملکرد صحیح و به موقع خود بتواند نگرانی مردم، کارگران، کارمندان و مهندسان و مسئولان استان زنجان در موضوع خصوصی سازی ایران ترانسفو را برطرف کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا