صنعت، معدن، تجارتمعدن

فکری به حال صنعت سیمان کنید؛ ۳۰ میلیون تن مازاد تولید داریم

یک کارشناس صنعت سیمان با بیان اینکه قیمت‌ها به حدی پایین آمده که واحدهای تولیدی برای ادامه حیات خود یا حجم تولید خود را کاهش داده و یا ارزان فروشی می‌کنند، گفت: امروز صنعت سیمان با ۳۰میلیون مازاد تولید روبروست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، علی محمد بُد  با اشاره به اینکه رابطه قیمت فولاد و سیمان یک به سه است، اظهار داشت: این رابطه در جهان رعایت شده اما متأسفانه تولیدکنندگان سیمان محصولات خود را بسیار ارزان به فروش می رسانند که همین موضوع این نسبت را خراب کرده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون هر تن سیمان ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، افزود: قیمت‌ها به حدی پایین آمده که واحدهای تولیدی برای ادامه حیات خود یا حجم تولید خود را کاهش داده و یا ارزان فروشی می‌کنند.

این کارشناس سیمان با اعلام اینکه حجم تولید سیمان در کشور ۸۵ میلیون تن است، تصریح کرد: از این رقم ۴۵ میلیون تن به مصرف داخیل و ۱۰ میلیون تن صادر می‌شود. این ارقام نشان می‌دهد امروز صنعت سیمان با ۳۰ میلیون مازاد تولید روبرو است که برای مدیریت آن هیچ تدبیری به کار گرفته نشده است.

بُد بر لزوم افزایش قیمت سیمان اشاره کرد و گفت: باید جنگ قیمتی میان تولیدکنندگان این صنعت از بین رفته و تولیدکننده بتواند محصولات خود را بدون ضرر در سطح بازار به فروش برساند اما متأسفانه از ۶۰ درصد تولیدکنندگان سیمان دولتی و ۴۰ درصد خصوصی هستند. به نحوی که مدیریت دولتی به دلیل چرخشی بودن در این واحدها تمرکزی به رفع مشکلات سیمان ندارند و در اکثر موارد بخش خصوصی است که تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام می‌دهد.

تأمین سیمان مورد نیاز مناطق سیل زده توسط صنعت سیمان
بنیاد مستضعفان سیمان بازسازی مناطق سیل‌زده را رایگان تأمین می‌کند
سرپرست هلدینگ سیمان فارس و خوزستان منصوب شد
نامه تولیدکنندگان سیمان به بانک مرکزی؛ صادرات سیمان به عراق از صرفه افتاد
قاچاق خاک حاصلخیز کشور در پوشش صادرات سیمان و گلدان
سیمان رایگان اینجا مشتری ندارد/ انتظار زلزله‌زدگان کرمانشاه برای تحقق وعده جهانگیری+ فیلم
قیمت هر تن سیمان پاکتی” ۲۴ هزار تومان” شد
معاون وزیر صنعت خواستار افزایش ۲۴ هزار تومانی قیمت سیمان شد + نامه
افزایش ۱۲ درصدی قیمت، مشکل صنعت سیمان را حل نمی‌کند

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا