صنعت، معدن، تجارت

خودکفایی ایران در تولید پمپ و موتور کولر

 

یک تولیدکننده پمپ کولر آبی از خودکفایی ایران در زمینه تولید پمپ و موتور کولر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا وکیلی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد با موضوع معرفی ظرفیت های تولید و توان تولید با کیفیت و انواع پمپ کولر آبی افزود: هیچ محصولی در این زمینه از سایر کشورها وارد نمی شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: کارخانجات کشور هم اکنون پمپ و موتور کولر را به مدد متخصصان کارآمد و توان داخلی با کیفیت بالا و مبتنی بر تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

این تولیدکننده پمپ کولر آبی در خصوص فعالیت شرکت متبوع خود به رادیو اقتصاد گفت: شرکت مزبور در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در حوالی تهران احداث شده است.

وی در ادامه افزود: این شرکت با استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها ی روز دنیا الکتروموتور، پمپ و سایر اقلام الکترومکانیکی را تولید می کند.

وکیلی بیان داشت: شرکت نامبرده علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی از محصولات خود را سالانه روی ریل صادرات قرار می دهد.

وی گفت: مقصد صادراتی محصولات این شرکت بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس، خاورمیانه، شاخ آفریقا، افغانستان، ترکیه و قفقاز است.

این تولیدکننده کولر آبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جنس بدنه پمپ کولرهای آبی از چه موادی تشکیل شده است، افزود: شاکله الکتروپمپ یا موتور متشکل از سه ماده اصلی مس، آهن و آلومینیوم است.

وی اظهارداشت: آبی که در داخل کولر استفاده می شود بسیار رسوب بالایی دارد و می تواند روی کیفیت اقلام داخلی کولرتاثیر بسیار مخربی داشته باشد.

وکیلی گفت: خوشبختانه محصول تولیدی شرکت مزبور می تواند در بدترین شرایط به لحاظ رسوب، املاح و دیگر شرایط ناپایدار تحمیلی به پمپ در داخل کولر به نحوه احسن سالیان سال کار کند و از این لحاظ محصول مدنظر شرکت زبان زد در بازار است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر آب کافی در کولر نباشد آیا موجب سوختگی پمپ کولر می شود یا خیر افزود: این یک باور غلط است.

این تولیدکننده پمپ کولر آبی اظهارداشت: وقتی آب در کولر نباشد مشکلی بوجود نخواهد آمد و در عمل نقش پنکه را ایفا می کند فقط خنکا ندارد ناگفته نماند پمپ های مگنتی نباید خیلی بدون آب کار کنند.

یک تولیدکننده دیگر پمپ کولر آبی نیز در این برنامه گفت: بطورکلی با مطالعات و بررسی های صورت گرفته در سال ۱۳۵۳ معلوم شد که جایگاه یک تولید کننده الکتروموتور در ایران به شدت خالی است.

جابر حاجی پور افزود: همان سال ها تصمیم گرفته شد کارخانه ای در منطقه صنعتی غرب تبریز در این زمینه تاسیس شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تولید کارخانه مزبور از سال ۱۳۵۴ آغاز شد، اظهارداشت: واحد مدنظر تحت لیسانس یک شرکت خارجی کار می کرد که پس از انقلاب این ارتباط قطع شد.

این تولیدکننده پمپ کولر آبی گفت: خوشبختانه پس از انقلاب با اتکا به توان داخلی تولید این شرکت ادامه پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: برنامه تولید پمپ در سال ۱۳۶۶ در شرکت مزبور کلید خورد تا بتواند نیاز کشور به این محصول را در داخل برطرف کند.

حاجی پور بیان داشت: بطورکلی با رشد جمعیت نیازهای کشور هم بیشتر شد وبه همین دلیل ظرفیت تولید کارخانه نیز افزایش پیدا کرد.

وی گفت: این کارخانه علاوه بر پمپ محصولات دیگری همچون موتورهای کولری و الکتروموتورهای صنعتی را تولید می کند.

این تولیدکننده پمپ کولر آبی افزود: هم اکنون در این شرکت سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه پمپ آب با کیفیت تولید و تحویل بازار می شود.

وی اظهارداشت: نخستین نمونه های پمپ تولیدی این شرکت طرح نعل اسبی بود که سال ها این تولید ادامه داشت که با پیشرفت تکنولوژی پمپ های طرح جدید به نام شینانو هم اکنون در این شرکت در حال تولید است.

حاجی پور گفت: کیفیت محصولات تولیدی شرکت مزبور بالاست و بازار به این قضیه اذعان دارد.

وی افزود: این شرکت یکی از خوشنام ترین شرکت هایست که در زمینه الکتروموتور و پمپ فعالیت می کند.

این تولیدکننده پمپ کولر آبی یادآورشد: پمپ های تولیدی شرکت مزبور تا دو سال گرانتی دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا