صنعت، معدن، تجارت

قطع عرضه شکر به واحدهای صنفی

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: متاسفانه عرضه شکر به واحدهای صنفی قطع شده و هم اکنون شکر تنها از طریق فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  قاسم نوده فراهانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: انتظار می رود شرکت بازرگانی دولتی محموله های شکری را که هزینه خرید آنها پرداخت شده طی چند روز آینده در اختیار واحدهای صنفی برای عرضه قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه سیل اخیر خوزستان در تولید نیشکر وقفه ایجاد کرده است، اظهارداشت: گفته ها حاکی از اینکه ۴۰۰ هزار تن شکر خریداری شده به زودی وارد کشور خواهد شد.

همچنین بخوانید

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه پایان سال گذشته نشستی با شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد تا شکر در اختیار واحدهای صنفی قرار گیرد، ادامه داد: در این راستا حواله های ۱۰۰ تا ۳۰۰ تنی برای واحدهای صنفی صادر شده تا شکر را دریافت و به مصرف کنندگان عرضه کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه تا کنون درصد قابل توجهی از شکر تامین نشده و حواله ها همچنان در اختیار واحدهای صنفی است، گفت: امروز بعداز ظهر نشستی در سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران برگزار شد تا شکر در اختیار اصناف قرار گیرد در این راستا مقدار کمی شکر عرضه شده که با نظارت اتاق اصناف نسبت به توزیع آن اقدام شده است.

نوده فراهانی با اعلام این خبر که انبارهای بنکدران خالی از شکر است، افزود: اگر افرادی هم اقدام به واردات شکر با قیمت بالاتر کرده باشند نمی توانند محصول خود را توزیع کنند چرا که قیمت شکر تصویب شده است.

وی در ادامه نرخ مصوب هر کیلوگرم شکر برای مصارف صنعتی را سه هزار و ۴۰۰ تومان و برای مصرف خانوار را سه هزار تومان اعلام کرد و اظهارداشت: اکثر بنکداران شکر وارد نکرده اند چرا که در حوزه شکر مشکلی در بازار وجود نداشته است.

رئیس اتاق اصناف تهران دلیل کمبود شکر در بازار را کندی در روند فرآوری شکر و عدم عرضه به موقع به بازار عنوان کرد و به رادیو اقتصاد یادآور شد: اگر تمامی امور مربوط به شکر به بخش خصوص واگذار شود و دولت تنها نظارت کننده باشد وضعیت بازار بهتر از گذشته خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا