انرژی

تذکر نماینده مردم سلماس در مورد حق آبه روستاهای این منطقه

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: از زمان بسته شدن سد بر روی رودخانه زولا حق آبه ۱۴ روستای بالادست این سد داده نشده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، شهروز برزگر در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۳ قانون اساسی گفت: ما در حوزه انتخابیه یک رودخانه به نام رودخانه زولا داریم. خشم این رودخانه در زمان قدیم و هنگام طغیان شامل حال روستاهایی که در اطراف این رودخانه بودند می‌شد. چندی پیش بر روی این رودخانه سدی ساخته شد. از زمان ساخته شدن سد حق آبه ۱۴ روستا که بالادست این سد بودند داده نشده است. در عوض به روستاهایی آب داده‌ایم که هیچ گونه حق آبه‌ای نداشته‌اند.

نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: در محله ما اصطلاحاً به این روستاها «آخلون» می‌گویند؛ یعنی روستاهایی که آب مازاد دارند. سوال اینجاست که وزارت نیرو چطور و چگونه روستاهایی که به طور حقوقی آب مازاد داشتند، نداده است؛ بلکه به روستاهایی که قطره‌ای از این رودخانه حق‌آبه ندارند داده است؟ این اتفاق یک تبعیض نارواست، کشاورزان آسیب دیده و اکوسیستم منطقه به هم خورده است.

همچنین بخوانید

برزگر با اشاره به مشکل رطوبت بیش از حد در برخی مناطق سلماس گفت: دشت سلماس به علت رطوبت زیاد موجب به وجود آمدن لک سیاه در باغات را فراهم کرده است. هم اکنون بعضی باغ‌ها خشک شده‌اند و جاهایی که حق آبه داشتند کوچ کرده‌اند. درخواست ما این است که از حق و حقوق مستضعفین دفاع کنید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا