راه و ساختمان

دست کم به ۲۰ هزار خانه در سیل خوزستان خسارت وارد شد

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود که برآورد خسارت سیل به منازل روستایی استان به بیش از ۲۰ هزار واحد افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود انصاریان روز سه شنبه در کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد، بیان داشت: بنیاد مسکن متولی ثبت و بررسی خسارت روستائیان در بخش‌های معیشتی (لوازم منزل) و آسیب وارد شده به واحدهای مسکونی است.

وی تصریح کرد: تاکنون در بخش معیشتی تعداد چهار هزار و ۸۹۵ خانوار روستایی مشمول دریافت خسارت شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۸۰ نفر در سامانه سجام ثبت نام شده اند.

همچنین بخوانید

این عضو قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان داشت: تا امروز تعداد ۱۷ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۷ خانه تخریبی و ۱۰ هزار و ۶۰۶ واحد دیگر تعمیری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با تاکید بر اینکه این آمار رو به افزایش است، گفت: همچنان مناطقی از استان درگیر موضوع سیلاب هستند که امکان انجام برآوردها به طور کامل فراهم نشده است.

تسهیل در شیوه پرداخت خسارت‌ها
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان همچنین در این نشست با تاکید بر اینکه خسارت منازل و زمین‌های کشاورزی باید به صورت جامع برای همه مناطق سیل زده درنظر گرفته شود، گفت: استان خوزستان از اواخر آذر ماه سال گذشته درگیر سیلاب بوده که موجب شد شهرهای شمالی و شمال شرق استان نیز درگیر این موضوع شوند.
کیامرث حاجی زاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در شهرستان‌هایی مانند مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، ایذه در مناطق شهری و روستایی و پس از آن هم در شهرستان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب مثل دزفول، شوش، گتوند، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، کارون، اهواز، باوی، شادگان، آبادان و خرمشهر شاهد سیلاب بودیم و حتی بعضی از روستاهای استان در اندیمشک و باغملک نیز با مشکلاتی مواجه شدند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: دستگاه‌های متولی هر چه سریعتر نسبت به پرداخت خسارات اقدام کنند و در این زمینه تلاش کنیم که حقوق افراد سیل زده ضایع نشود لذا دستگاه‌های متولی شیوه پرداخت خسارات را برای مردم تسهیل کنند.

 

منبع
باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا