صنعت، معدن، تجارت

ظرفیت خالی ۲ هزار واحد تولیدی امسال احیا می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هدف گذاری احیای ظرفیت خالی ۲ هزار واحد تولیدی در سال جاری، از ترغیب سرمایه گذاران جدید برای احیای واحدهای راکد، تعطیل و با ظرفیت پایین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جمع تولیدکنندگان لوازم خانگی در اتاق بازرگانی تهران گفت: در سال جاری فعال سازی ظرفیت خالی ۲ هزار واحد را هدف گذاری کردیم تا آن‌ها را احیا کنیم.

وی گفت: به جای اینکه سرمایه گذار جدید از ابتدا بخواهد یک واحد صنعتی را ایجاد کند، واحدهای نیمه تمام یا تعطیل را فعال نماید، لذا در امسال رویکرد ما واحدها ایجادی نیستند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعمیق ساخت داخل از موضوعات بسیار مهم برای اقتصاد کشور است و از برنامه‌های وزارتخانه در سال رونق تولید، شناسایی کالاهای وارداتی قابل ساخت در داخل کشور که قابلیت صادرات دارند، می‌باشد.

زرندی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های ارتقا کیفیت محصولات تولیدی لوازم خانگی و اجرای پروژه ساماندهی و تکمیل محصولات لوازم خانگی از برنامه‌های وزارتخانه برای این صنعت است.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی و پوشاک و لوازم خانگی، از صنایع است که برای وزارتخانه از اهمیت بالایی قرار دارد و برای این دو صنعت برنامه‌های ویژه ای را در نظر داریم.

معاون طرح و برنامه همچنین گفت: معتقدیم کسانی که دریک صنعت فعال بوده اند برای سرمایه گذاری، بسیار توانمند تر و موفق‌تر از سرمایه گذار های جدید هستند، لذا تولید کنندگان این صنعت می‌توانند با ایجاد کنسرسیوم، تولید برخی از قطعات مهم و استراتژیک لوازم خانگی که هم اکنون برای واردات آن دچار مشکل هستیم را انجام دهند.

وی نقش تشکل‌ها و انجمن‌ها برای هماهنگی و هم افزایی بین تولید کنندگان را بسیار مهم و اثر بخش توصیف کرد و افزود: در همه تصمیم گیری ها و سیاست گذاری‌های وزارتخانه از هم فکری و هم اندیشی با بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

زرندی همچنین در این جلسه گفت: تغییرات نرخ ارز، سختی‌های زیادی را برای بخش تولید ایجاد کرد اما در کنار آن، فرصتی برای برای برخی از صنایع هم ایجاد شده است که باید بتوانیم از آن استفاده نمائیم.

وی گفت: واردات برخی از قطعات و محصولات دیگر مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل مشکل بازار و عرضه برای برخی از صنایع برطرف شده است که باید با تولید با کیفیت از این فرصت بهره برد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا