خودروصنعت، معدن، تجارت

قیمت مواد اولیه تولید خودرو سه‌برابر شده است

مدیرعامل یک شرکت قطعه‌سازی خودرو گفت: افزایش سه‌برابری قیمت مواد اولیه نسبت به ابتدای سال ۹۷ موجب شده تا فشار مالی شدیدی به قطعه‌سازان وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ؛ الله‌وردی مدیرعامل شرکت حدید مبتکران، تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز ساخت صندلی خودرو، با تأکید بر ضرورت حمایت از قطعه‌سازان داخلی توسط دولت افزود: افزایش قیمت مواد اولیه موجب شده تا قطعه‌سازان با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم کنند و نتوانند از سوددهی قابل توجهی برخوردار شوند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و عوارض ناشی از تهدیدهای خارجی در صنعت قطعه‌سازی گفت: در طول یک‌سال گذشته، افزایش حدود سه‌برابری در قیمت مواد اولیه همچون پلیمر، ورق فولادی، پارچه و ریل برقی رخ داده که تأثیر مستقیمی بر هزینه تمام‌شده صندلی دارد.

همچنین بخوانید

وی افزود: برخی از مواد اولیه تولید صندلی مانند فوم، صددرصد وارداتی است و برای قطعه‌ساز ارزبری دارد که باتوجه به افزایش شدید قیمت ارز در یک‌سال گذشته، قیمت‌ها در این بخش نیز افزایش یافته است.

این فعال صنعت قطعه‌سازی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خرید مواد اولیه خارجی و داخلی گفت: وقتی برای خرید ورق فولادی داخلی که پیش از این کیلویی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود باید ۶ هزار تومان پرداخت کنیم، بی‌شک مواد اولیه خارجی که با نرخ ارز آزاد تهیه می‌شود نیز، باقیمت تمام‌شده بالاتری محاسبه خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا