صنعت، معدن، تجارت

فراکسیون ولایی مجلس مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است

 

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر اینکه در شرایطی که با تحریم‌ها مواجه ایم، مطرح شدن تفکیک وزارت صمت اشتباه راهبردی است، گفت: فراکسیون ولایی مجلس به هیچ وجه تشکیل وزارت بازرگانی را به صلاح کشور نمی‌داند و با آن مخالفت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی  درخصوص طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: فراکسیون ولایی با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف است. در جریان بررسی طرح مذکور، فراکسیون از تمام مجریان و مسئولین دعوت کرد.

وی ادامه داد: زمانی که وزارت بازرگانی در کشور وجود داشت، بین تولید و بازرگانی هیچ ارتباطی وجود نداشت و شاهد گسستگی زیادی بودیم. این موضوع خسارت‌های زیادی هم به کشور وارد می‌کرد. در همین راستا مجلس وقت تصمیم به ادغام گرفت و تا حدودی هم موفق بود. وزارت صمت درحال حاضر جا افتاده و مسیر خود را طی می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اولویت اول کشور باید مسائل اقتصادی باشد، گفت: در شرایطی که با تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی سر می‌کنیم، مطرح شدن تفکیک وزارت صمت اشتباه راهبردی است.

وی ادامه داد: تفکیک وزارت صمت دولت را حداقل دو سال درگیر موضوع بیهوده‌ای می‌کند. ایجاد ساختمان جدید در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب مدیران ارشد و میانی و … همگی زمان‌بر است.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: فراکسیون ولایی مجلس به هیچ وجه تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی را به صلاح کشور نمی‌داند و با آن مخالفت می‌کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا