امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وضعیت واردات سه نهاده دامی اصلی/ واردات کنجاله ۳۷۰ درصد رشد کرد

بررسی آمار تجارت خارجی کشور در فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد که واردات کنجاله ۳۷۱ درصد و جو به استثنای بذر ۷۱.۵۰ درصد افزایش و واردات ذرت دامی ۱۱.۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بررسی آمار تجارت خارجی کشور در فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۴۹۸ هزار و ۸۴۹ تن ذرت دامی به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار به کشور وارد شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۶۱۹ هزار و ۷۱۰ تن ذرت دامی به ارزش ۱۳۸ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار وارد کشور شده بود.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد، واردات ذرت دامی در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۹.۵۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۱.۲۸ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۳۷۱ درصدی واردات کنجاله

همچنین در ماه اول سال جاری ۲۲۸ هزار و ۷۹۲ تن کنجاله و سایر آخال های جامد به ارزش ۹۸ میلیون و ۱۵۹ هزار دلار به کشور وارد شده است.

میزان واردات کنجاله در فروردین ماه سال گذشته ۵۱ هزار و ۸۴۳ تن به ارزش ۲۰ میلیون و ۸۳۴ هزار دلار به کشور وارد شده بود.

بنابراین، واردات موز در ماه اول سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۳۴۱.۳۱ درصد و از نظر ارزشی ۳۷۱.۱۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷۱.۵۰ درصدی واردات جو

در فروردین ماه سال جاری ۱۹۴ هزار و ۶۲۱ تن جو به استثنای بذر به ارزش ۵۲ میلیون و ۱۰۹ هزار دلار به کشور وارد شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۱۴۰ هزار و ۱۴۲ تن جو به ارزش ۳۰ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار به کشور وارد شده بود.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل واردات جو از نظر وزنی ۳۸.۸۷ درصد و از نظر ارزشی ۷۱.۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا