بین الملل

واردات نفت از ایران بانک دولتی هند را نجات داد

رسانه‌های هندی گزارش دادند که واردات نفت از ایران جلوی ضرر بانک دولتی این کشور را گرفته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اکونومیک تایمز هند، واردات نفت هند از ایران به بانک دولتی یو.سی.او کمک کرده که میزان ضرر و زیان خود را ۲۷ درصد کاهش دهد و بتواند از پالایشگران نفت این کشور تأمین اعتبار بدون سود داشته باشد.

این بانک هندی یکی از بانک‌های اصلی بود که برای فرایند تسهیل پرداخت‌های پول نفت ایران در زمان تحریم آمریکا معین شده بود. تأمین اعتبار از سوی پالایشگران هندی به این بانک دولتی هند کمک کرد که تا پایان مارس ۲۰۱۹ وضعیت حساب‌های جاری و پس‌انداز خود را بهبود ببخشد.

چاران سینگ، مدیرعامل بانک یو.سی.او با تأیید این گزارش‌ها تصریح کرده‌است: واردات نفت از ایران باعث بهبود عملکرد این بانک شده است. در دوران تحریم‌های آمریکا پالایشگاه‌های هندی پرداخت‌های خود را به حساب‌های مشخص‌شده مبتنی بر روپیه در این بانک انجام می‌دادند. این بانک مستقر در کلکته در ازای آن پرداخت‌هایی به صادرکنندگان کالاهای ایرانی به هند انجام می‌داد.

پس از اعلام تصمیم اخیر دولت ترامپ برای پایان دادن به معافیت‌ها برای مشتریان نفتی ایران، هند در شرایط بی‌نهایت دشواری قرار گرفته و معلوم نیست چه راهی در پیش خواهد گرفت. هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و حدود ۸۰ درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تأمین می‌کند.

هند همچنین دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین است. با در نظر گرفتن این حقایق می‌توان پی برد که تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران چه ضربه بزرگی برای این کشور در حال توسعه است. هند یکی از هشت کشوری بوده که در نوامبر گذشته برای ادامه واردات نفت ایران از آمریکا معافیت شش ماهه دریافت کرد. این معافیت در اول ماه مه به پایان رسید و هند را در وضعیت دشواری قرار داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا