بورس

٢ عامل مهم رشد بازار سرمایه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری

پویان دارابی در گفت وگو با خبرنگار بورس آرمان اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر روند بازار سرمایه،مثبت ارزیابی می شود،گفت: از جمله دلایل مهم این دیدگاه، سیاست های سازمان بورس در خصوص تغییر در قوانین از جمله حذف حجم مبنا و افزایش دامنه نوسان و سیاست کنترل شده افزایش قیمت ارز را می توان نام برد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود : بعد از اعلام نتایج انتخابات بنظر می رسد سیاست انبساطی پول و افزایش قیمت ارزها می تواند سبب رونق تولید و به دنبال آن پویایی بیشتر بازار سرمایه گردد.

مدیر عامل کارگزاری آتی ساز بازار، صنایعی را که ارتباط مستقیم با تک نرخی شدن ارز دارند را به عنوان صنایع برتر معرفی و خاطر نشان کرد. با توجه به اینکه صنایعی مانند پالایش متاثر از تک نرخی شدن ارز و افزایش قیمت دلار می باشند را می توان دارای آینده ی روشن ارزیابی نمود.

گفتنی است؛شاخص بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات با رشد ۴۱ هزار واحدی به پله ۷۹ هزار و ۸۲۶ واحدی رسید.

بر این اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از ۲ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد سهم طی ۷۳ هزار نوبت معاملاتی است.

همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۵ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۱۵ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۱۵ واحد، شاخص بازار اول ۱۵ واحد، رشد داشته، این درحالی است شاخص آزاد شناور ۷ واحد، شاخص بازار دوم ۱۳ واحد، کاهش داشته است.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز رانفور، وبملت، همراه، وتجارت با روند صعودی و نماد مبین، شپنا، خساپا با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۸۰. ۷ واحد رشد به پله ۹۳۲ هزار و ۸۰ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۳ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد سهم طی ۳۹ هزار نوبت معاملاتی است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا