بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مسائل استارت‌آپ‌های فینووا در «نرم‌افزار بومی مدیریت آنلاین فضای کار» مدیریت خواهد شد

 

در هر فضای کار اشتراکی مسائل و منابع مختلفی وجود دارد که باید مدیریت شود و به مرور زمان با توسعه و افزایش تعداد فضاهای کار اشتراکی تحت پوشش یک مجموعه، این مسائل نیز افزایش پیدا می‌کنند. فینووا به عنوان یکی از اولین فضاهای کار اشتراکی ایران شناخته می‌شود. این مرکز از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و بستری برای رشد استارت‌آپ‌هایی از جمله تپسی، جاب اینجا، ایوند، پی‌پینگ، باهمتا، مه کارت، پولیتو، بامارو و سایبورگ شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، مدیر مدیر فینووا از راه اندازی نرم‌افزار بومی مدیریت آنلاین فضای کار فینووا خبر داد و گفت: «گسترش فضا و افزایش تعداد تیم‌ها و افراد، ضرورت وجود زیرساختی نرم‌افزاری را بیش از پیش نمایان کرد به همین دلیل توسعه نرم‌افزار فضای کار اشتراکی فینووا از اواسط مرداد ۱۳۹۷ آغاز شد. نسخه اولیه آن در اسفند ۹۷ مورد بررسی کارشناسان فینووا قرار گرفت و اکنون جهت ارائه خدمت به استارت‌آپ‌های فینووا آماده بهره‌برداری شده است.»

همچنین بخوانید

ضرورت وجود نرم‌افزار مدیریت آنلاین فضای کار چیست؟

آرین افشار مدیر فینووا درباره ضرورت وجود نرم‌افزار مدیریت آنلاین فضای کار اظهار داشت: «ما در فینووا با مسائل مختلفی روبرو بودیم و بر اساس تجربه، نیازهای مشخصی داشتیم که با روش‌های مرسوم به سختی در حال مدیریت بود. گسترش فضا و افزایش تعداد تیم‌ها و افراد، ضرورت وجود زیرساختی نرم‌افزاری را بیش از پیش نمایان کرد. همچنین با افتتاح شعب سنندج و مشهد، نیاز به انجام برخی کارهای مدیریتی از راه دور وجود داشت.»

او در ادامه در رابطه با نرم‌افزارهای مدیریت آنلاین گفت: «در قدم اول شروع به تحقیق و بررسی نرم‌افزارهای موجود کردیم. برخی از فضاهای کار اشتراکی بین‌المللی که شعب متعدد و مساحت بیشتری داشتند، زیرساخت نرم‌افزاری و مدیریت فضا را بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود توسعه دادند. تعدادی نیز نرم‌افزارهایی بودند که تلاش کردند نیازهای مختلف را به صورت یکپارچه در یک بستر جمع کنند تا مورد استفاده فضاهای کار اشتراکی مختلف قرار گیرد.»

 

توسعه نرم‌افزار به شکل بومی را در دستور کار قرار دادیم

افشار افزود: «پس از بررسی دقیق نرم‌افزارهای قابل دسترس و نسخه‌های آزمایشی، ویژگی‌های مهم و کاربردی آنها را در کنار هم جمع و دسته‌بندی کردیم. ابتدا در تلاش بودیم تا یکی از نرم‌افزارها را مورد استفاده قرار دهیم اما بنا به دلایلی، توسعه نرم‌افزار به شکل بومی را در دستور کار قرار دادیم.»

مدیر فینووا، درباره دلایل توسعه نرم‌افزار به شکل بومی گفت: «مدل فضای کار اشتراکی در ایران با سایر کشورها تفاوت‌هایی دارد و همین موضوع سبب شد که راهکارهای موجود پاسخگوی نیاز ما نباشند و در صورت استفاده از نرم‌افزارهای خارجی، تغییرات سفارشی داشته باشیم. مدل ارائه خدمات فضای کار اشتراکی فینووا تفاوت نسبی با سایر مراکز در ایران داشت.»

او ادامه داد: «امکان استفاده از نمونه‌های خارجی با توجه به لزوم پشتیبانی و وجود تحریم‌ها، کار با این نمونه‌ها را سخت می‌کرد. توسعه نرم‌افزار فضای کار اشتراکی فینووا از اواسط مرداد ۱۳۹۷ آغاز شده است. نسخه اولیه آن در اسفند ۹۷ مورد بررسی کارشناسان فینووا قرار گرفت و اکنون جهت ارائه خدمت به استارت‌آپ‌های فینووا آماده بهره‌برداری شده است.»

 

مشاهده آمار مالی مربوط به هزینه‌های فضای کار استارت‌آپ‌ها

افشار درباره امکانات این نرم‌افزار گفت: «با توجه به خدمات فینووا از جمله فضای کار اشتراکی و آشنایی با مشکلات و نیازهای ضروری آن، ماژول‌هایی را مشخص کردیم که پاسخگوی نیاز چنین فضایی باشد. این نرم‌افزار امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.»

او افزود: «فریلنسرها و استارت‌آپ‌ها بر اساس خدمات دریافتی از جمله اجاره میز، کمد و تلفن اختصاصی می‌توانند به راحتی آمار مالی مربوط به هزینه‌های فضای کار خود را در این داشبورد مشاهده کنند.»

 

امکان رزرو زمان‌های خالی برای جسله به صورت آنلاین فراهم شد

او درباره برخی از مسائل و مشکلاتی که استارت‌آپ‌ها در فضای کار اشتراکی داشته‌اند و اکنون در این نرم‌افزار حل شده است اشاره داشت: «کاربران در گذشته برای رزرو اتاق جلسات باید زمان مورد نظر خود را به‌صورت هفتگی بر روی کاغذی در کنار هر اتاق ثبت می‌کردند که مشکلاتی مانند لغو زمان جلسه و عدم آگاهی سایر کاربران جهت رزرو زمان لغو شده به وجود می‌آورد.»

او افزود: «اکنون هر کاربر در محیط نرم‌افزار و تنها با چند کلیک می‌تواند بر اساس تقویم، روز و ساعت موردنظر را رزرو کرده و در صورت لغو زمان جلسه، سایر کاربران امکان مشاهده و رزرو زمان‌های خالی را به صورت آنلاین خواهند داشت.»

افشار در ادامه گفت: «گاهی افراد حاضر در فضای کار برای رفع یک مساله فنی و یا اداری نیاز به کمک دارند که این مساله می‌تواند در این نرم‌افزار مطرح شود تا در صورت اطلاع، فردی پاسخگوی متقاضی باشد. همچنین اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات فینووا، شرکت در نظرسنجی با هدف توسعه هم‌افزایی، ارائه سرویس‌های همکاران با حداقل هزینه، صندوق انتقادات و پیشنهادات، بیان مشکلات جهت تسریع در آگاهی و رفع آن توسط مدیریت فضای کار نیز از سایر خدماتی به شمار می‌آیند که در این نرم‌افزار به کاربران ارائه می‌شود.»

مدیر فینووا، در پایان به ایجاد یک واحد اعتباری به نام فینوپول اشاره کرد: «ما در این نرم‌افزار علاوه بر اعتبار مالی جهت پرداخت هزینه‌ها، واحد اعتباری فینوپول را ارائه کردیم. این اعتبار با فعالیت و کمک به کاربران حاضر در فضای کار اشتراکی افزایش یافته و جهت بهره‌مندی از خدمات و سرویس‌های موجود قابل مصرف است.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا