بورسبورس کالا

بورس کالا دست دلالان زعفران را بسته است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: خوشبختانه باتوجه به عرضه زعفران در بورس کالا بازار این محصول شفافیت بالایی دارد و به میزان قابل توجهی دست دلالان در خصوص نوسانات قیمتی و اختلال در بازار این محصول بسته شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص دلایل افزایش قیمت زعفران در بازار طی هفته‌های اخیر، گفت: از فصل برداشت زعفران زمان بسیار زیادی گذشته است و می‌توان گفت کشاورزان تمامی محصولات تولیدی و برداشت شده خود را به بازار عرضه کرده‌اند.

کشاورزان توان انبار کردن زعفران را ندارند

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود گذشت زمان از فصل برداشت زعفران تا حدودی عرضه این محصول به بازار کاهش داشته است، ادامه داد: کشاورزان به دلیل نیازهای مالی و بالا بودن هزینه تولید و برداشت محصولی مانند زعفران امکان انبار کردن آن را ندارند و مجبور به عرضه محصول خود به بازار هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس روال سالانه شاهد افزایش قیمت محصولات کشاورزی مانند زرشک و زعفران در این مقطع از سال هستیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه کیفیت محصول زرشک به دلیل انبار شدن و گذشت زمان افت می‌کند انبارهای آن معمولا تا قبل از آغاز سال تخلیه می‌شوند.

افزایش قیمت زعفران نسبت به سال گذشته بیشتر است

وی با تاکید بر اینکه درصد افزایش قیمت زعفران در سال جاری در مقایسه با میزان سال‌های گذشته بیشتر بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه باتوجه به عرضه زعفران در بورس کالا بازار این محصول شفافیت بالایی دارد و به میزان قابل توجهی دست دلالان در خصوص نوسانات قیمتی و اختلال در بازار این محصول بسته شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا