خودروصنعت، معدن، تجارت

دلالان خودرو نرفته برگشتند

به دنبال بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از بازگشت دوباره دلالان به این فضا خبر داد. وی تاکید می‌کند که قیمت‌های فعلی درج شده در این سایت‌ها غیرواقعی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید موتمنی گفت: از روز گذشته که قیمت‌ها دوباره در آگهی‌های خرید و فروش خودرو در فضای مجازی درج شد، دوباره شاهد اعلام قیمت‌های غیرواقعی و بالا در آگهی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه دلالان خودرو دوباره به فضای مجازی بازگشته‌اند، خاطرنشان کرد: قاطعانه می‌گویم که به قیمت‌هایی که هم‌اکنون در این سایت‌ها برای خودروها اعلام می‌شود، مشتری وجود ندارد و در عمل هیچ معامله‌ای با این قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: ما لیست قیمتی خودروهای داخلی را به این سایت‌ها اعلام کردیم اما مشکل این است که نظارتی بر قیمت‌های درج شده در آگهی‌ها نداریم و عملاً همچون گذشته قیمت‌های غیرواقعی و بالا درج می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی تعدادی دلال و سودجو به طور دسته‌جمعی قیمت غیرواقعی را برای یک خودرو در فضای مجازی اعلام می‌کنند قیمت‌سازی اتفاق افتاده و افراد عادی نیز برای فروش خودروی خود از این قیمت‌ها تبعیت می‌کنند. در این شرایط توصیه ما این است که به طور کلی قیمت از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی حذف شود تا به طور ریشه‌ای امکان قیمت‌سازی دسته‌جمعی دلالان از بین برود.

 حدود دو هفته پیش رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به قیمت‌سازی کاذب در بازار خودرو و املاک در فضای مجازی، از برخورد جدی با دلالان این حوزه خبر داد و اعلام کرد که حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ شده است.

به دنبال آن جلساتی بین مسؤولان مرتبط برای بررسی راهکارهای مقابله با دلالان در فضای مجازی برگزار و به دنبال آن هفته گذشته رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، از بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های خرید و فروش اینترنتی با شرایط جدید خبر داد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا