بورسبورس اوراق

«نمرینو» ۴۴ریال سود برای سهامداران محقق کرد

 

شرکت کارخانجات ایران مرینوس در فعالیت یکساله خود توانست برای هرسهم ۴۴ریال سود محقق کند.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  شرکت کارخانجات ایران مرینوس در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی ۲۹اسفند۱۳۹۷ برای هرسهم ۴۴ریال سود محقق کرد.

این شرکت سود عملیاتی این دوره را ۳میلیارد و ۷۶۸میلیون ریال، سود خالص را ۵میلیارد و ۶۲۲میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره را ۲۹میلیارد و ۸۹۱میلیون ریال اعلام کرد.

«نمرینو» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردهای در بخش تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که سیستم های فروش در حال حاضر چرخه فروش در شرکت که شاید از زمان تاسیس شرکت به این سو شاهد تغییرات بنیادی نبوده اصلاح می شود و متناسب با روشهای نوین فروش و بازاریابی همسو می شود. این بخش نیاز به بازبینی اساسی داشته و لزوم تبدیل آن به یک واحد فعال که قابلیت سنجش بازار را داشته تا از طریق ارایه سیگنالهای مناسب به واحدهای ذیربط موجب تقویت موقعیت شرکت را فراهم آورد که این موضوع نیازمند پیش زمینه هایی است که در قالب برنامه های کوتاه مدت تر در حال برنامه ریزی است.

علاوه بر این، چرخه های عملیاتی و کنترلی به منظور تولید بهینه و افزایش راندمان تقویت می شود تا در بالا بردن سطح و راندمان تولید موثر باشد. البته این موضوع با توجه به ساختار سنتی آن نیازمند فعالیت های گسترده ای دارد که در این خصوص وجود سیستم های کنترلی و نظارتی مستمر و در برخی از موارد اصلاح ساختار تولید و بروز کردن تکنولوژی تولید می تواند منتج به نتیجه دلخواه شود.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه اعلام کرده است برای سال مالی جاری با توجه به نرخ تورم و قیمت تمام شده محصول، نرخ فروش هریک ازمحصولات تعیین خواهد شد. همچنین بخش عمده مواد اولیه شرکت از منابع خارجی است و ناگریز به تهیه از منابع خارجی است و امکان تهیه از منابع داخلی وجود ندارد. ضمن اینکه مواد اولیه منابع داخلی نیز به صورت واردات است. در نتیجه شرکت راهکاری در خصوص جلوگیری از افزایش هزینه مواد اولیه ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا