بورسبورس اوراق

رشد ۵۰ درصدی قیمت سهام «حتاید» تحت تاثیر افزایش تقاضا

توضیحات شرکت تایدواتر خاور میانه (حتاید) در خصوص افزایش قیمت سهام شرکت که در بورس تهران معامله می‌شود حاکی از آن است که نوسان ۵۰ درصدی قیمت سهام شرکت ناشی از تغییرات بنیادی نبوده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  لحظاتی قبل اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) بر روی تار نمای کدال منتشر شد. در این شفاف سازی شرکت در خصوص دلایل نوسان قیمت سهام به ارائه اطلاعات پرداخت. این شفاف سازی پس از آن صورت می‌گیرد که رشد قیمت سهام این شرکت منجر به توقف معاملات سهام آن شده بود. در متن شفاف سازی شرکت آمده است که به استناد ماده ۱۷ مکرر ۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران از آنجا که قیمت سهام شرکت طی ۱۵ روز معاملاتی گذشته نوسان بیش از ۵۰ درصدی قیمت را شاهد بوده انجام می‌شود.

در نامه این شفاف سازی آمده است که در مدت زمان معین شده برای طرح سوالات در سامانه تدان هیچ گونه سوالی در خصوص دلایل رشد قیمت سهام شرکت مطرح نشده است از همین رو شرکت اعلام کرده است که «از زمان ارسال آخرین اطلاعات مالی در سامانه کدال هیچگونه تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی با عملکرد این شرکت رخ نداده و روند ایجاد شده برای قیمت سهام این شرکت ناشی از عرضه و تقاضا در بازار و تحلیل و تصمیم سرمایه گذاران محترم در بورس بوده است.»

گفتنی است، این شفاف سازی پس از آن صورت می‌گیرد که قیمت سهام شرکت در ابتدای ماه جاری شروع به رشد کرد و از حدود ۴۲۰ تومان به حدود ۶۳۱ تومان رسید.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا