خودروصنعت، معدن، تجارت

بی خیال ماشین شخصی بشوید،خرجش زیاد است

افزایش قیمت بیمه، قطعات یدکی، تعمیرات و ده‌ها خرج دیگر این روزها خودروداری را بسیار پرهزینه کرده است. به‌عنوان مثال هزینه بیمه شخص ثالث خودروی ۲۰۶ مبلغ یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان پای مشتری تمام می‌شود یا برای خودرویی مانند پراید، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان باید حق بیمه داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ازسوی دیگر به گفته سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. حال به سراغ هزینه تعمیرات خودرو برویم. چندی پیش رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو از افزایش ۱۵ تا ۱۸ درصدی دستمزد تعمیرکاران خبر داده بود. از قیمت لاستیک و دیگر قطعات هم که بگذریم به‌نظر می‌رسد برای رفت‌وآمد، دیگر استفاده از خودروی شخصی به صرفه نیست و داشتن خودرو و استفاده از آن به‌خصوص در معابر شهری تماما برای خودروداران هزینه است.

اگر از قیمت‌های سربه فلک کشیده خودروها که دست بسیاری از مشتریان را از دسترسی به آنها کوتاه کرده، بگذریم هزینه نگهداری خودرو و تعمیرات نیز انگیزه استفاده از خودروی شخصی را از مشتریان گرفته است. در این بین بسیاری از مالکان خودرو برای رهایی از هزینه‌های سرسام‌آور خودرو یا به سراغ استفاده از تاکسی‌های اینترنتی می‌روند یا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

حالا بیشتر از گذشته از مالکان خودروها می‌شنوید که داشتن خودرو به لحاظ اقتصادی نمی‌صرفد و با پولی که بابت بیمه، بنزین، قطعات یدکی و تعمیرات پرداخت می‌کنید، می‌توانید خیلی راحت تاکسی اینترنتی بگیرید و از خرج‌های دیگر خودرو در امان بمانید.

 

منبع
دنیای اقتصاد

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا