انرژی

علت افزایش ناگهانی مصرف برق این روزها

همزمانی شروع ماه مبارک رمضان با افزایش دمای اقصی نقاط کشور نسبت به اردیبهشت سال گذشته موجب جهش ناگهانی پیک مصرف کشور در طی چند روز اخیر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، هم‌زمان با افزایش دما در نیمه جنوبی کشور و به‌ویژه در مناطق گرمسیری، پیک مصرف برق نیز طی چند روز اخیر روند صعودی به خود گرفت و از مرز ۴۲ هزار مگاوات فراتر رفت. به طوری که بنا بر اعلام وزارت نیرو، روز دوشنبه، در ساعت ۲۱:۳۴ دقیقه اوج مصرف برق کشور به ۴۲ هزار و ۱۴۴ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴۳ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

اما علت این موضوع چیست؟ مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، همزمانی شروع ماه مبارک رمضان با افزایش دمای اقصی نقاط کشور نسبت به اردیبهشت سال گذشته را موجب جهش ناگهانی پیک مصرف کشور در طی چند روز اخیر می‌داند.

همچنین بخوانید

به گفته داوود فرخزاد، افزایش دمای نیمه دوم اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با سال گذشته موجب شده است تا در چند روز اخیر پیک مصرف جهش ناگهانی پیدا کند.

طبق اعلام وزارت نیرو، بر اساس ارزیابی صورت گرفته، انرژی مصرفی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون حدود چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است ولی همزمانی شروع ماه مبارک رمضان با افزایش دمای اقصی نقاط کشور موجب شده است تا با استفاده هرچه بیش‌تر از سیستم‌های سرمایشی، شاهد رشد پیک مصرف در چند روز اخیر باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اما جهش ناگهانی پیک مصرف در این مقطع از سال را گذرا دانسته و معتقد است که هفته آینده در صورت کاهش دمای هوا اوج مصرف برق کشور نیز پیش از شروع فصل تابستان کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا