ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوشی تلفن همراه جزیی از سبد خانوار است

 

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: گوشی تلفن همراه جزیی از سبد خانوار است و باید سهم بازار به درستی تامین شود .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفتگو با برنامه نودوهشتی ها گفت : آنچه که در قیمت های بازار موبایل مشاهده میشود گران فروشی نیست بلکه کالای گران است.

همچنین بخوانید

وی توضیح داد: فروشندگان تلفن همراه آنچه را که از وارد کنندگان و یا مسافران خریداری می نمایند با سود ۱۰ تا ۱۲ درصدی به مشتری میفروشند بنابراین سهم به سزایی در قیمت های بالای این کالا ندارند .

ابراهیم درستی یکی از دلایل بالا بودن نرخ این کالا را در واردات با ارز آزاد دانست و افزود: اگر دولت بخشی از ارز حاصل از صادرات را در اختیار وارد کنندگان قرار دهد بازار شاهد این گرانی نخواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل افزود: یکی از مشکلات این بخش عدم تولید این کالا در کشور است و با علم به این موضوع، گمرک جمهوری اسلامی با تعیین عوارض بالا و قوانین گمرگی موانع زیادی را بر سر واردات کالا می نماید و از آنجا که موبایل دارای تکنولوژی روز است با ماندن در زمان طولانی در گمرک ماهیت خود را از دست میدهد.

وی گفت: طبق مهلت دولت برای طرح ریجستری تلفن همراه با هر کد ملی تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ما با مشکل تامین بازار روبرو خواهیم بود چرا که تاجران نیز به مقدار کافی بازار را تامین نمیکنند و به نظر می رسد زمان اجرایی این طرح باید عقب انداخته شود .

وی در پایان افزود: اگر سهم بازار از مبادی قانونی تامین شود ما شاهد گرانی و تقلب در کیفیت کالا نخواهیم بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا