امور زیربناییراه و ساختمان

انبوه‌سازان هرکدام ۱۰۰ واحد می‌ساختند بازار مسکن تعادل داشت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ۶۵۰۰ انبوه‌ساز در کشور داریم که هرکدام سالانه ۱۰۰ واحد مسکونی احداث کنند می‌توان تعادل بازار مسکن را ایجاد کرد، گفت: از سال ۹۲ مدام گفته می‌شود پرونده مسکن مهر سال بعد بسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، مجید کیان‌پور در برنامه تیتر امشب با موضوع صنعت مسکن، پیشران اقتصاد کشور گفت: با برنامه‌های جدید دولت برای ساخت مسکن و طرح اقدام ملی می‌توان امیدوار شد که برای ۲ میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، پس بخش مسکن اگر رونق بگیرد می‌توان به ایجاد فرصت‌های شغلی بالا امیدوار بود و آن را به فال نیک گرفت.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر که توانست فرصت‌های شغلی زیادی برای کشور ایجاد کند، افزود: از سال ۹۲ مدام این موضوع را شنیده‌ایم که پرونده مسکن مهر سال آینده به اتمام می‌رسد، اما هر بار اتمام این پروژه به تأخیر افتاده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر به دلیل اینکه چند وزارتخانه با آن درگیر هستند یک کار فرابخشی است، اظهار داشت: برای اتمام پروژه مسکن مهر به اعتقاد بنده باید شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل و وزارتخانه‌ها را به این موضوع مسکن مهر آگاه کند که این پروژه باید در ظرف ۹ماه به اتمام برسد.

کیان‌پور خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی که قرار شده تا سال ۹۹ بالغ بر ۴۰۰هزار مسکن احداث شود، باید گفت که در کنار این برنامه باید بخش خصوصی ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار واحد مسکونی احداث کند تا ما به سقف مورد نیاز سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای پاسخگویی به تقاضا برسیم  پس شورای پول و اعتبار باید تأمین منابع مالی و ارائه تسهیلات را به خوبی انجام دهد.

کیان‌پور گفت: در حال حاضر ۶۵۰۰ شرکت انبوه‌ساز در کشور داریم که هرکدام اگر ۱۰۰ واحد مسکونی در سال احداث کنند، تعادل در بازار مسکن ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: قطعاً تعادل در بازار عرضه و تقاضا موجب کاهش التهاب در بازار مسکن و اجاره بها خواهد شد. 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا