اقتصاد کلان

ایمانی‌راد توضیح می‌دهد: چرا ۷۸ درصد سرمایه‌گذاران زیان می‌کنند؟

یک کارشناس ارشد اقتصاد معتقد است: خط و خطوط سرمایه‌گذاری را براساس گذشته گذاشتن شاید بتواند تغییراتی ایجاد کند، ولی در نهایت شما را در نقطه صفر نگه می‌دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرتضی ایمانی‌راد، کارشناس ارشد اقتصاد در یادداشتی در اینستاگرام نوشت: یکی از بزرگ‌ترین خطاهای شناختی در زندگی و به خصوص در سرمایه‌گذاری، این خطای شناختی است که آینده مثل گذشته است و یا عده‌ای می‌گویند که آینده در امتداد گذشته است.

به اعتقاد وی، بخشی از این مساله درست است، ولی تعمیم آن به زندگی و سرمایه‌گذاری خطرناک است. آینده همیشه نو و یکتا است و خط و خطوط سرمایه‌گذاری را براساس گذشته گذاشتن شاید بتواند تغییراتی ایجاد کند، ولی در نهایت شما را در نقطه صفر نگه می‌دارد.

همچنین بخوانید

این کارشناس ارشد اقتصاد تصریح کرد: مطالعات موسسه اس‌ان‌پی نشان می‌دهد که ۷۸ درصد سرمایه‌گذاران زیان می‌کنند و دلیلش هم همین خطای شناختی ذکر شده است.

ایمانی‌راد متذکر شد: آینده در امتداد گذشته به شما قطعیت می‌دهد و همین قطعیت یک انتخاب به شما می‌دهد و کسی که تنها یک انتخاب داشته باشد، به احتمال زیاد بازنده است. کسانی که آینده را نو، یکتا و متفاوت از گذشته می‌بینند، آینده برایشان یک فرصت است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از انتخاب‌ها است. فضایی از امکان است. فضای تبلور قدرت فرد است. قدرت نبوغ و خلاقیت یک فرد در داشتن بافت مغزی متفاوت نیست، بلکه در آزاد کردن ذهن از گذشته است.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا