بین الملل

سهام آسیایی رشد کرد اما نتوانست این هفته را با سود به پایان ببرد

اعلام درآمدهای خوب شرکت‌ها باعث شد سهام آسیایی اندکی رشد کند اما با تنش‌های تجاری چین و آمریکا، این هفته خود را در منطقه منفی به پایان رساند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، اعلام درآمدهای خوب شرکت‌ها باعث شد سهام آسیایی اندکی رشد کند اما با تنش‌های تجاری چین و آمریکا، این هفته خود را در منطقه منفی به پایان رساند.

سهام چین تحت تأثیر اقدام ترامپ برای محروم کردن شرکت هوآوی از خرید اقلام تکنولوژی کلیدی آمریکایی سقوط کردند.

رودریگو کارتیل، استراتژیست ارشد تبادلات خارجی در بانک ملی استرالیا گفت: در حالی که اخبار صفحه اول روزنامه‌های تجاری نشان از افزایش تنش‌ها دارد، نمی‌توان هیجان خاصی در بازارها ایجاد کرد.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند اقدام ترامپ در مورد هوآوی نشان می‌دهد که او گزینه بسیار افراطی جنگ تمام عیار تکنولوژی با چین را انتخاب کرده است.

فعلاً سهام آسیایی از یک وقفه در ضرردهی خود خوشحال هستند.

شاخص بورس نیکی ژاپن ۰.۹۸ درصد رشد کرد، درحالی سهام کره‌جنوبی تحت شاخص کوسپی ۰.۱۶ درصد بالا آمد.

با رشد قیمت کالاها و سود سهام صنایع مرتبط با معدن، ای‌اس‌اکس استرالیا با ۰.۶۱ درصد رشد به بالاترین سطح ۱۱ ساله خود دست یافت.

اما افزایش تنش‌های تجاری با آمریکا باعث شد سهام شرکت‌های چینی سقوط کنند و شاخص بورس شانگهای ۱.۴۶ درصد از ارزش خود را از دست بدهد. در هنگ‌کنگ هم شاخص هانگ‌سنگ ۰.۷۷ درصد پایین آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن سودهای اولیه امروز خود را از دست داد و ۰.۱ درصد پایین آمد، تا تنها اندکی بالاتر از کمترین سطح ۱۵ هفته‌ای خود قرار بگیرد. این شاخص در معاملات این هفته ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

دیشب اخبار با انتشار داده‌های بخش مسکن آمریکا، که به طرز غافلگیرکننده‌ای خوب بود، حال‌وهوای بازارها را بهبود یافت و هر سه شاخص بورس وال‌استریت رشد کردند.

همچنین گزارش درآمد قدرتمند درآمد وال‌مارت باعث ایجاد چشم‌اندازی امیدوارکننده برای بخش خرده‌فروشی شد.

در بازار ارز، نرخ برابری یوآن چین با دلار به سوی ۶.۹۰۰ افت کرد.

با افزایش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا، شاخص دلار تقویت شد و به ۹۷.۸۳۱ واحد رسید که بالاترین سطح ۲ هفته‌ای آن است.

در برابر ین، دلار اندکی عقب نشست و در نرخ برابری ۱۰۹.۹۲ واحد معامله شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا