بین الملل

برنت و وست‌تگزاس معاملات هفتگی را با رشد به پایان رساندند

قیمت نفت دیروز با وحشت از کاهش تقاضا به علت تشدید تقابل تجاری آمریکا و چین افت کرد، اما با افزایش تنش‌های ایران و آمریکا  هر دو بنچ‌مارک هفته گذشته را با رشد به پایان بردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات جمعه به وقت آمریکا (بامداد امروز به وقت تهران)، با وحشت از کاهش تقاضا به علت تشدید تقابل تجاری آمریکا و چین، قیمت‌های نفت افت کرد، اما با افزایش تنش‌های ایران و آمریکا و احتمال اختلال در صادرات نفت از خاورمیانه، هر دو بنچ‌مارک هفته گذشته خود را با رشد به پایان بردند.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۴۱ سنت یا ۰.۶ درصد افت کرد و در ۷۲.۲۱ دلار بسته شد. قیمت این شاخص نفتی هفته قبل‌تر خود را با رشدی ۲ درصدی به پایان برده بود.

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۱ سنت افت کرد تا در ۶۲.۷۶ دلار به کار خود پایان دهد. قیمت نفت آمریکا هم این هفته ۱.۷ درصد بالا آمد.

رسانه‌های چینی مواضع محکمی را در برابر اختلافات تعرفه‌ای این کشور با آمریکا اتخاذ کردند و اعلام کردند که جنگ تجاری تنها باعث قدرتمندتر شدن چین خواهد شد و هرگز این کشور را به زانو در نخواهد آورد.

بازارهای نفت تحت فشار افت قیمت‌های سهام با وحشت از تشدید جنگ تجاری و کندشدن رشد اقتصادی جهان، متزلزل شدند.

استفن اینس، سرپرست بازاریابی و استراتژی تجاری شرکت مدیریت سرمایه اس‌پی‌آی، می‌گوید: تنش‌ها در خاورمیانه آن‌قدر بالا است که کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند خسارات زیادی به بار بیاورد. با این تنش‌های بالا، ریسک زیادی متوجه عرضه نفت از این منطقه شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا