بورسبورس انرژی

عرضه نفت با قیمت پایه ۶۷ دلاری در بورس انرژی کلید می خورد

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی:

 

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با اعلام اینکه نفت خام سبک در رینگ بین الملل بورس انرژی در سال ۹۸ بر اساس شیوه نامه ابلاغی از سوی وزیر نفت عرضه می شود، گفت: برای این دوره ۶۷ دلار و ۲۸ سنت قیمت پایه تعیین شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، امیرحسین تبیانیان با اشاره به اینکه سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک در رینگ بین الملل عرضه خواهد شد.
نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: عرضه در این دوره بر اساس شیوه‎نامه ابلاغی از سوی وزیر نفت در سال ۹۸ تغییراتی نسبت به دوره های پیشین مشاهده می شود.
وی مهمترین تغییرات این دوره عرضه را حداقل حجم بارگیری زمینی یکهزار بشکه و تغییر در شیوه قیمت‎گذاری با هدف ایجاد شفافیت و کاهش ریسک برای خریداران اعلام کرد.
به گفته تبیانیان دیگر شرایط عرضه در این دوره مانند دوره پیشین است و واریز پیش پرداخت ۶ درصد ارزی فراهم شده و همچنین مقصد محموله خریداری شده آزاد است.
بر اساس این گزارش، عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران در چارچوب تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا