بورسفرابورس

بازدهی آیفکس از ۱۵ درصد فراتر رفت

از آغاز سال ۹۸ تاکنون؛

 

دادوستدهای فرابورس ایران در نخستین روز از آخرین هفته کاری اردیبهشت‌ماه با تغییر مالکیت یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۶ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال خاتمه یافت و همزمان شاخص کل این بازار نیز رشد ۲۹ واحدی را تجربه کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه نمادهایی از گروه‌های مختلف اعم از فلزات اساسی، پالایشی، خودرویی و … بر رشد ۱.۱۳ درصدی آیفکس اثرگذار بودند به طوری که نمادهای «شرانل»، «ذوب»، «کرمان»، «خدیزل»، «دماوند» و «سرچشمه» تا سطح حداکثر ۷.۴ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند و موجب صعود آیفکس تا بالاتر از ارتفاع ۲ هزار و ۶۱۲ واحدی شدند.

در حال حاضر بازدهی این نماگر از ابتدای اردیبهشت‌ماه به ۵.۴ درصد و از آغاز سال جدید به ۱۵.۷ درصد رسیده است.

در این میان سهامداران روز جاری به ترتیب ۱۳۸ و ۵۶۲ میلیون سهم را به ارزش ۵۸۱ و ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند و در بازار پایه دادوستدها به تغییر مالکیت ۶۲۴ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریال انجامید.

نماد «ذوب» به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی با جابه‌جایی بیش از ۲۰۵ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۶۱ میلیارد ریال، بیشترین رقم حجم و ارزش معاملات را در میان تمام نمادهای مورد مبادله در بازارهای فرابورس کسب کرد.

در همین حال بازار سهام فرابورس روز پرترافیکی را در توقف و بازگشایی نمادها شاهد بود. بر این اساس در حالی که امروز نمادهای «کی‌بی‌سی»، «فسلیر»، «کرمان»، «زفکا»، «ثنوسا»، «غفارس» و «غدیس» متوقف شدند در سمت مقابل نمادهای «دهدشت»، «غپآذر»، «کایتا»، «شپلی»، «شرانل»، «لخانه» و «فولای» بازگشایی شدند.

همچنین دو نماد «شرانل» و «خدیزل» با بالاترین رشد قیمت تا سطح حداکثر ۲۲ درصد و دو نماد «ثالوند» و «زبینا» با بیشترین افت قیمت روبه رو شدند.

نگاهی به مبادلات بازار ابزارهای نوین مالی نیز نشان می‌دهد مجموع دادوستدهای اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن روز جاری به رقم ۳۸ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال رسید و نرخ موثر بازده تا سررسید این اوراق در دامنه ۲۰.۷ تا ۲۳.۹۱ درصد نوسان کرد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا