امور زیربناییراه و ساختمان

ادامه درجاسازی در ۴هزار هکتار بافت فرسوده تهران و توسعه حاشیه شهر /آنقدر بر سر بافت فرسوده زدند که سرمایه به سمت برج باغ رفت

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: آنقدر بر سر بافت فرسوده زدند و انقدر مشکل ایجاد شد تا اینکه سرمایه گذران ساخت و ساز را در باغات انجام دادند نه در بافت فرسوده.

به گزارش آرمان اقتصادی،، محسن هاشمی در مراسم مبادله تفاهمنام برای اجرای پروژه باز آفرینی شهری بین وزارت راه و شهرداری تهران اظهار داشت:خلاهایی در هر دو طرح وجود دارد. طرح جامع تهران سال ٨۶به تصویب رسید در آن زمان بنده مدیرعامل مترو تهران بودم و برای طرح جامع نقشه های مترو را از ما گرفتند چرا که قرار براین بود که در طرح جامع علاوه بر شهرسازی به موضوعات حمل و نقل و …توجه شود.

وی افزود: اما در نهایت موضوع شهرسازی ٩۵درصد و موضوعات حمل و نقل در تهران یا آب و برق تقریبا هیچ جایگاهی در طرح جامع ندارد.

هاشمی با بیان اینکه گفته شد این موضوعان در طرح تفصیلی دیده می شود، اظهار داشت:در نهایت این شد که هر جایی که ساخت و ساز انجام گرفت گفته شد در طرح جامع امده است. کاسب وارنه به شهر نگاه شد و این وضعیت به وجود امد.

وی گفت:در حال حاضر نمی دانیم در ٢۵۶ ایستگاه مترو چه اتفاقاتی بیفتد و چه ساخت و سازهایی انجام شود یا اینکه برای پسماند مناطق چه تصمیماتی گرفته شود.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: آنقدر بر سر بافت فرسوده زدند و انقدر مشکل ایجاد شد تا اینکه سرمایه گذران ساخت و ساز را در باغات انجام دادند نه در بافت فرسوده.

وی افزود: در منطقه هرندی در سالی منطقه زمین ٣میلیون تومان بوده و سال بعدش به کمتر از ٣میلیون رسید اما در مناطقی مانندنیاوران قیمت ها در هر سال به چند برابر رسید.

هاشمی ادامه داد: ۴ هزار هکتار بافت فرسوده همچنان باقی است و درجا سازی در آن انجام می شود اما حاشیه شهر در حال توسعه است و باید این مشکلات حل شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا