امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز نوسازی ۵۲۰ واحد مسکونی در محله سیروس/ امکان افزایش وام ودیعه مسکن به ۳۰ میلیون تومان وجود دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر مردم تحمل چند درصد افزایش سود وام ودیعه مسکن را داشته باشند سقف این وام می‌تواند به ۳۰ میلیون تومان هم برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده در سطح کشور عزم ملی را می‌طلبد، گفت: دستگاهها در اجرای این پروژه باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و نباید این تصور به وجود بیاید که نوسازی بافت فرسوده تنها وظیفه یک دستگاه است.

وی ادامه داد: از شهرداری انتظار داریم در اجرای پروژه بازآفرینی شهری تمام امکانات خود را در اختیار سایر دستگاهها قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ادامه پروژه نوسازی بافت فرسوده در محله سیروس گفت: محله سیروس ۴۰ هکتار است که امروز ۴.۴ هکتار برای اجرای پروژه نوسازی بافت فرسوده انتخاب شده است. البته پیش از این هم پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده در این محله به اجرا درآمدند.

وی گفت: از ۴.۴ هکتار، ۲۲هزار متر زمین که در اختیار مردم بوده تملک کرده‌ایم و مابقی پروژه را هم امیدواریم با مشارکت مردم به اجرا برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه ۵۲ واحد در محله سیروس آماده واگذاری به مردم است، گفت: ساکنین بافت فرسوده در محله سیروس می‌توانند ملک خود را با ۵۲ واحد آماده واگذاری معاوضه کنند یا اینکه اسکان موقت در این واحدها انجام گیرد.

پژمان افزود: در حال حاضر ۲۰میلیون تومان وام ودیعه مسکن با سود ۹درصد به ساکنان بافت فرسوده داده می‌شود تا نسبت به اسکان موقت خود اقدام کنند. ساکنین بافت فرسوده می‌توانند از این تسهیلات در جهت اجاره مسکن استفاده کنند تا زمانی که واحدها تحویل آنها داده شود.

وی تاکید کرد: اگر مردم تحمل چند درصد افزایش سود وام ودیعه مسکن را داشته باشند سقف این وام می‌تواند به ۳۰ میلیون تومان هم برسد.

پژمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در ۴.۵ هکتار شناسایی شده محله سیروس چند واحد مسکونی نوسازی خواهد شد، اظهار داشت: توسعه‌گر و بخش خصوصی در محله سیروس تنها وظیفه ساخت واحد مسکونی را ندارد بلکه باید یک مجموعه خدماتی شامل فضای فرهنگی، آموزشی، ورزشی و غیره را نوسازی و تحویل دهد اما در مجموع برآوردها حاکی از این است که در این پروژه باید ۵۲۰ واحد مسکونی نوسازی شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا