بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه «کپرور» مورد قبول بازرس قانونی/ شرکت به دنبال حفظ کنترل خود بر یک زیر مجموعه

نتایج بررسی حسابرس و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس بر روی تارنمای کدال حاکی از موافقت این مقام با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت از محل سود انباشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  نتایج بررسی حسابرس و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس بر روی تارنمای کدال منتشر شد. هیات مدیره این شرکت که نماد معاملاتی ان در بازار سهام تحت عنوان «کپرور» معامله می‌شود پیش تر در مجمع فوق العاده ضاحبان سهام تصمیم گرفته بودند تا سرمایه این شرکت را از مبلغ فعلی ۳۴ میلیارد تومان به ۵۴ میلیارد تومان افزایش دهد. در اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره آمده است که « براساس رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات، این موسسه به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات مزبور، مبنائی معقول برای تهیه گزارش توجیهی فراهم نمی‌کند. به علاوه، به نظر این موسسه، گزارش توجیهی یاد شده براساس مفروضات به گونه ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابداری تهیه شده است.»

بر این اساس موافقت بازرس قانونی شرکت با افزایش سرمایه شرکت به میزان ۵۰ درصد از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی،افزایش توان ظرفیت تولید کارخانه و کاهش ریسک تامین مواد اولیه اعلام شده است. در طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت آمده است که «با توجه به اینکه ۵۵ درصد سهام شرکت ذغالسنگ طبس احیاء سپاهان (سهامی خاص) متعلق به این شرکت است و شرکت مذکور در صدد افزایش سرمایه می باشد با شرکت در افزایش سرمایه شرکت ذغالسنگ طبس احیاء سپاهان (سهامی خاص) این «کپرور» می‌تواند علاوه بر حفظ درصد سهام خود اعمال کنترل مدیریتی در راستای افزایش ظرفیت تولید کنسانتره ذغال داشته باشد. هم چنین با خرید سهام یکی دیگر از شرکتهای معدنی می‌تواند ریسک تامین زغال خام را نیز کاهش دهد.»

 همچنین با انجام افزایش سرمایه، شرکت قادر خواهد بود نسبت به خرید قطعات جدید که باعث افزایش ظرفیت تولید کارخانه می شود اقدام کند، به علاوه می تواند با شرکت در افزایش سرمایه شرکت های عرضه کننده ذغالسنگ خام، زغال خام مورد نیاز خود را در راستای افزایش ظرفیت تولید افزایش دهد. از سویی دیگر با انجام افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی شرکت، امکان سرمایه گذاری بلند مدت در شرکت های مذکور فراهم آمده و شرکت از سود حاصل از سرمایه گذاری در این شرکت ها نیز بهره مند خواهد بود.

گفتنی است، شرکت پس از این مرحله برای اعمال افزایش سرمایه منتظر موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

 

منبع
اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا